חדשות בארץ

פרופ’ אריה לוין, אביו של שר המשפטים, הלך לעולמו

חתן פרס ישראל ואביו של שר המשפטים, פרופ' אריה לוין ז"ל, הלך לעולמו כשהוא בן 85

  • י"ט אדר התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

פרופ׳ אריה לוין ז"ל, חתן פרס ישראל ואביו של סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין נפטר הבוקר (ראשון) לבית עולמו.

ממשפחתו נמסר: "המשפחה מודה מעומק הלב לכל המנחמים, ומבקשת לקיים את השבעה במסגרת משפחתית מצומצמת בלבד. תודה על ההבנה".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד ללוין: ״תנחומיי לשר המשפטים וסגן ראש הממשלה יריב לוין ולמשפחתו בשעתם הקשה, עם פטירתו של אב המשפחה – חתן פרס ישראל פרופ' אריה לוין. אני יודע עד כמה יריב היה קשור לאביו ואני משתתף באבלו. תרומתו של פרופ' אריה לוין לחקר הבלשנות בכלל ולהבנה עמוקה ורחבה יותר של השפה הערבית על שורשיה, סעיפיה, ורבדיה בפרט לא תסולא בפז; ועמידתו על הצורך העצום בהבנתה ובידיעתה כחלק מהמכלול התרבותי של מרחב ארץ הקודש, שיקפה רוחב יריעה מלא השראה".

ראש הממשלה נתניהו מסר: "אני שולח תנחומים בשמי ובשם הממשלה, לסגן ראש הממשלה ולשר המשפטים, חברנו יריב לוין, על פטירת אביו, פרופ׳ אריה לוין ז"ל, כמה חודשים בלבד לאחר פטירת אימו. אני יודע עד כמה יריב היה קשור אליו בכל נימי נפשו, ואנו שולחים לו ולמשפחתו תנחומים מעומק ליבנו".

שר הבינוי והשיכון והשר במשרד רה"מ הרב יצחק גולדקנופף אמר: "קיבלתי בצער רב את הידיעה על פטירתו של פרופ' אריה לוין ז"ל חתן פרס ישראל ומהחוקרים החשובים של הלשון הערבית ותולדותיה. אני שולח את תנחומי הכנים לבנו, ידידי סגן רה"מ ושר המשפטים ח"כ יריב לוין ובני משפחתו. שלא תדעו עוד צער".

יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, ח"כ שמחה רוטמן, הביע תנחומים הבוקר, במהלך הדיונים על הרפורמה המשפטית. "אני רוצה להביע בשם הוועדה תנחומים לשר המשפטים יריב לוין, שאביו נפטר היום", אמר רוטמן. "פרופ' אריה לוין, שהיה גם חתן פרס ישראל, בלשן ותאריו ותפקידיו הרבים הרבים הם... הישיבה תסתיים רק בזמן שאפרט את כל הדברים שעשה בחייו".

"כמובן, אני משתתף בצערו וצער המשפחה של שר המשפטים וכל האבלים. יהיה זכרו ברוך ושלא ידעו עוד צער", סיים רוטמן את דבריו.

המנוח ז"ל, בן 85 בפטירתו, היה בלשן שחקר את השפה הערבית ולימד בחוג לשפה וספרות ערבית באוניברסיטה העברית. הוא נחשב לאחד מהחוקרים החשובים של הלשון הערבית ותולדותיה והוא אף זכה בשנת 2010 בפרס ישראל על מחקריו. בדברי ההסבר לפרס, נכתב כי "מחקריו המקיפים והיסודיים בכתביהם של המדקדקים הערבים הקדומים, שפכו אור רב על תולדות הדקדוק הערבי, על המינוח והתיאוריות שלו ועל ההיסטוריה של הלשון הערבית והדיאלקטים הרבים שלה. תרומתו המקצועית למערכות החינוך והביטחון שיפרה מאוד את הוראת הערבית ותרמה לקידום המקצוע". 

תגיות:יריב לויןפרופ׳ אריה לוין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה