חדשות בארץ

פיגוע בתל אביב: שלושה פצועים מירי ברחוב דיזנגוף

הפצועים, אחד מהם במצב אנוש, פונו לבית החולים איכילוב. המחבל נוטרל בזירה על ידי שוטרים ולוחמים

  • ט"ז אדר התשפ"ג
זירת האירוע בתל אביב. צילום: אריק מרמור-פלאש 90זירת האירוע בתל אביב. צילום: אריק מרמור-פלאש 90
אא

(עודכן: 22:53)

מחבל פתח הערב (חמישי) באש סמוך למסעדה ברחוב דיזנגוף פינת בן גוריון בתל אביב. שלושה בני אדם נפצעו, אחד מהם במצב אנוש. מצבו של פצוע נוסף מוגדר קשה ויציב, והפצוע השלישי נפגע באורח קל. הפצועים פונו לבית החולים איכילוב בעיר. המחבל נוטרל בזירה על ידי שוטרים ולוחמים. על פי הדיווחים, מדובר במועתז חוואג'ה, פעיל חמאס בן 23 תושב הכפר נעלין שליד רמאללה, שישב בעבר פעמיים בכלא בישראל.

חובש בכיר מיחידת האופנועים של מד"א, ערן נדלר, סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי 2 פצועים שוכבים על המדרכה כשאחד מהם מחוסר הכרה. מיד התחלתי להעניק להם טיפול רפואי כשמקביל התקבל דיווח על פצוע נוסף באחד מבתי העסק הסמוכים. יחד עם כוחות גדולים של מד"א שהגיעו במהירות למקום הענקנו לשלושת הפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם במהירות לבית החולים כשמצבו של 1 אנוש, 1 קשה ו-1 קל".

החובשים של מד"א דודי מוסקוביץ וליאור ליפשיץ סיפרו: "היינו עם האמבולנס ברחוב סמוך כשקיבלנו את הדיווח בקשר על הפיגוע ומיד יצאנו למקום. ראינו 3 פצועים שכובים על המדרכה כשאחד מהם היה מחוסר הכרה ו-2 בהכרה. הכנסנו במהירות את הפצוע שנפגע באורח אנוש לאמבולנס והתחלנו פינוי לבית החולים תוך ביצוע פעולות החייאה. בבית החולים הרופאים המשיכו את הטיפול הרפואי עד שליבו שב לפעום, והפצוע הובהל במהירות לחדר ניתוח כשמצבו קריטי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, השוהה בביקור ברומא בירת איטליה, עודכן על הפיגוע במהלך אירוע בבית כנסת בעיר. בהמשך מסר: "היה אירוע קשה מאוד בתל אביב, פיגוע טרור. אני רוצה לשלוח בשמי ובשם רעייתי וכולכם איחולי החלמה לפצועים. אנחנו מחזקים את פעולת כוחות המשטרה וכוחות הביטחון נגד הטרוריסטים, בערב זה ובכל מקום. אני בטוח שהדברים האלה לא ירפו כהוא זה את הנחישות שלנו להמשיך לבנות את ארצנו, לנטוע שורשים עמוקים במולדתנו ולהבטיח את עתידנו המשותף".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו לא יקצר את ביקורו באיטליה: "ראש הממשלה נתניהו סיים כעת הערכת מצב ביטחונית שם התקבלו החלטות לגבי מספר פעולות, ובראשן תגבור הכוחות בשטח. ראש הממשלה נתניהו ייפגש מחר בצהריים לפגישה מדינית חשובה עם ראש ממשלת איטליה מלוני. בשל לוח הזמנים וחשיבות הפגישה המדינית שנקבעה על ידי ממשלת איטליה, הלו"ז יימשך כפי שנקבע".

תגיות:פיגוע יריתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה