ונשמרתם

"הילד לא נשם": סכנה במשקה הילדים המוכר

הראל בן ה-6 התקשה לנשום לאחר שבלע את טבעת הסגר שצמודה לפקק של המשקה המוכר "טרופי-קש": "הילד נחנק לי מול העיניים"

  • ט"ז אדר התשפ"ג
(אילוסטרציה, צילום: shutterstock)(אילוסטרציה, צילום: shutterstock)
אא

ונשמרתם: הראל בן ה-6 התקשה לנשום לאחר שבלע את טבעת הסגר שצמודה לפקק של המשקה המוכר "טרופי-קש".

"פתחתי את הפקק ונתתי לו את המשקה". שיחזרה האם, "פתאום השתנקות מטורפת במשך כמה דקות, חנק פשוט. ובעלי הופך אותו ועושה לו תנועת 'היימליך'. הוא עדיין לא נשם. כשאיחוד והצלה הגיעו, הוא כבר התחיל לנשום, אבל עדיין הרגיש שזה יושב לו בגרון וגם ירק דם – אז פינו אותו באמבולנס לבית החולים".

"קיבלנו עשרות תגובות בפייסבוק מהורים שדבר דומה קרה גם להם - חייבים לדבר על זה", מבקשת האם.

הראל הגיע לבית החולים שניידר, שם עבר בדיקות. לדברי אמו, הסוגר של הפקק לא נראה בצילום, אבל כן ראו שריטה בגרון, ככל הנראה מהשיניים של הסוגר.

"הוא הצליח לבלוע אותו. לקח לנו זמן עד שהבנו מה קרה, כי ידעתי שפתחתי את הפקק לפני שנתתי לו את הטרופי-קש. רק כשהוא חזר לנשום הראל הראה לי מה חנק אותו. הוא אמר לי – 'אמא, את זה בלעתי'. לקחתי איתי עוד משקה לבית החולים כדי להראות להם, ורק שם הבנתי באיזו קלות הטבעת הזו יוצאת – את פותחת את הפקק וזה פשוט נשלף החוצה, לא כמו בבקבוקים רגילים, שם הטבעת נשארת צמודה לפיה".

 

"חייבים לדבר על זה"

האם מבקשת להזהיר את הציבור: "החוויה האישית שלי הייתה טראומטית בטירוף. ראיתי את הילד נחנק לי מול העיניים, אני לא מאחלת לאף הורה דבר כזה. אני חושבת מה היה קורה אם הייתי נותנת את זה לילדה שלי בת השלוש – כנראה שלא היינו מדברות עכשיו".

מסתבר כי הורים רבים חוו מקרים דומים. מנכ"לית הארגון, אורלי סילבינגר, בדבריה ל-ynet: "בימים האחרונים הגיעו אלינו מספר תלונות של הורים ששיתפו שהילדים שלהם הכניסו לפה פקק של מיץ. חשוב להדגיש שכל חפץ שיכול להיכנס לתוך קופסה של ביצת הפתעה הוא קטן מדי ועלול לגרום לחנק אצל ילדים צעירים, ולכן יש להרחיקם מהילדים. אותו דבר לגבי חפצים שמתפרקים לחלקים קטנים. בנוסף, אני קוראת להורים ללמד את הילדים להימנע מלפתוח פקק בפה. את הפקק פותחים באמצעות הידיים ורצוי תמיד בעזרת מבוגר".

תגיות:ונשמרתםסכנהטרופית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה