חדשות בארץ

המחבל שרצח את הלל ויגל יניב הי"ד חוסל בג’נין, שני לוחמים נפצעו

הכוחות פעלו במחנה הפליטים בג'נין וחיסלו את המחבל ומספר מחבלים נוספים. שני בניו של המחבל, החשודים במעורבות בתכנון ובביצוע הפיגוע, נעצרו במחנה הפליטים עסכר שליד שכם. הוריהם של הלל ויגל הי"ד: "אבן נגולה מליבנו כששמענו שהמחבל חוסל ולא נעצר"

הלל ויגל יניב הי"ד (תמונות - מתוך הרשת. לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)הלל ויגל יניב הי"ד (תמונות - מתוך הרשת. לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
אא

(עודכן: 19:22)

כוחות ימ"מ, צה"ל ושב"כ פעלו היום (שלישי) במחנה הפליטים בג'נין וחיסלו את עבד אל-פתאח חרושה, המחבל שרצח בשבוע שעבר את הלל ויגל יניב הי"ד בפיגוע ירי בחווארה. שני לוחמי ימ"מ נפצעו באורח בינוני וקל ופונו לבית החולים רמב"ם בחיפה. משרד הבריאות הפלסטיני מסר על שבעה פלסטינים הרוגים ו-23 פצועים.

בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל מהשב"כ, פשטו הכוחות על מבנה במחנה הפליטים בו שהה המחבל, איש חמאס בן 48 תושב מחנה הפליטים עסכר הסמוך לשכם, יחד עם מבוקשים נוספים. בהודעה משותפת למשטרה ולשב"כ נמסר כי "במהלך הפעילות, נפתחה אש לעבר לוחמי הימ"מ אשר השיבו בירי ממנה נהרג המבוקש. לוחמי הימ"מ ירו טילי כתף והפעילו אמצעים נוספים לעבר המבנה בו התבצר המבוקש. זוהו פגיעות בחמושים נוספים במרחב, לרבות חמושים שירו לעבר הלוחמים מתוך אמבולנס והשתמשו בו כמחסה".

בנוסף, באזור התפתחו הפרות סדר שכללו השלכת מטענים ובלוקים לעבר הלוחמים. דובר צה"ל מסר כי "הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי, זוהו פגיעות. שני רחפנים נפלו במהלך הפעילות, האירועים מתוחקרים".

במקביל לפעילות בג'נין, עצרו כוחות צה"ל ושב"כ במחנה הפליטים עסכר את שני בניו של המחבל, החשודים במעורבות יחד איתו בתכנון וביצוע הפיגוע. השניים הועברו לחקירה בשב"כ. 

אסתי ושלום יניב, הוריהם של הלל ויגל, הגיבו על חיסול המחבל: "בתוך יום הפורים קיבלנו את ההודעה על חיסולו של המחבל הנתעב. אנו מודים לכוחות הביטחון שעשו לילות כימים למצות איתו את הדין. אבן נגולה מליבנו כששמענו שהמחבל חוסל ולא נעצר".

"נמשיך לזכור את הלל ויגל כשמחים, כטובים וכאהובים. אנחנו מרגישים, למרות הקושי, את הקב"ה לידנו, מוביל אותנו ואנו מודים שביום הפורים, האבל הופך לשמחה, נוחמנו קצת בחיסולו של המחבל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: "לוחמי צה"ל, השב"כ והימ"מ חיסלו היום את המחבל המתועב שרצח בדם קר את שני האחים המקסימים הלל ויגל יניב ז"ל. לוחמינו האמיצים פעלו באופן כירורגי בלב מאורת המרצחים. אני משבח אותם ושולח איחולי החלמה לפצועים מקרב כוחותינו. כפי שאני חוזר ואומר, פעם אחר פעם: מי שיפגע בנו - דמו בראשו".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מסר: "משבח את ימ"מ, משמר הגבול ואת כל חיילי צה"ל הגיבורים על חיסולו של המחבל המתועב מחווארה שרצח את הלל ויגל יניב הי"ד. אני מבקש לשלוח רפואה שלמה ללוחמים הגיבורים שנפצעו בפעולה. ידע כל מחבל שירים את ידו לפגוע ביהודים בארץ ישראל שדמו בראשו".

תגיות:טרורג'ניןהלל ויגל יניב הי"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה