חדשות בארץ

הרצוג על מתווה הפשרה שפורסם בשמו: "הפרסום אינו על דעתי"

נשיא המדינה הבהיר כי מתווה הפשרה בעניין הרפורמה המשפטית שפורסם בשמו אינו על דעתו: "מדובר בהצעה אחת מתוך רבות"

  • י"ד אדר התשפ"ג
הרצוג (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)הרצוג (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג הכחיש הבוקר (שלישי) את הדיווחים שפורסמו בשמו אודות מתווה פשרה בנוגע לרפורמה המשפטית. בית הנשיא פרסם את ההודעה הבאה וטען: "הפרסומים הבוקר אינם על דעת הנשיא ומי מטעמו. יובהר ויודגש כי לא מדובר במתווה נשיא המדינה. מדובר בהצעה אחת מתוך רבות שהועברו בשבועות האחרונים ע״י חוקרים ואקדמאים ממכונים שונים. נשיא המדינה טרם גיבש מתווה סופי ולאחר שיגובש הנשיא יציג אותו לאזרחי ישראל".

מוקדם יותר פורסם ב-ynet מתווה פשרה שהוצג בשם הנשיא. על פיו, תבוטל חקיקת פסקת ההתגברות, ומתן סמכות לבית המשפט העליון לבטל רק חוקים רגילים (ולא חוקי יסוד), בהרכב מלא בלבד וברוב של שני שליש.

בנוסף, במסגרת הפשרה יחוקק חוק יסוד: "הכינון והחקיקה" והוא בעצם יעגן בחוק את הדרך בה מחוקקים ומשנים חוקי יסוד.

בנוגע להרכב הוועדה למינוי שופטים, מציע המתווה כי הרכב הוועדה ישתנה, אך ללא רוב אוטומטי לקואליציה, על פי ההצעה הוועדה תכלול- שלושה שרים, ח"כ מהקואליציה, שניים מהאופוזיציה, שולשה שופטי בית המשפט העליון, ועוד שני נציגי ציבור שיתמנו על פי החלטה משותפת של שר המשפטים ונשיאת בית המשפט העליון.

לאחר הכחשת הנשיא, גם שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, הגיבו למתווה שפורסם הבוקר ואמרו: "אנו שמחים על הבהרת הנשיא כי מה שהתפרסם כ'מתווה הנשיא' אינו על דעתו או מטעמו. מלבד זאת, כפי שברור לכל קורא, אותו 'מתווה' הוא עיקור של הרפורמה מתוכנה היסודי. הנשיא אמר בנאומו כי יעשה כל מאמץ להביא את הצדדים להסכמות. בירכנו ועודנו מברכים על מאמציו אלה של הנשיא, והקדשנו, ביחד ולחוד, שעות וימים כדי להידבר עם כל גורם שהראה נכונות לנהל שיח רציני בעניין. בנוסף ידוע לנו כי גופים רבים, היו מעורבים בניסיון להגיע למתווה מוסכם, בבית הנשיא ומחוצה לו".

"יש קונצנזוס נרחב, גם בציבור, גם באקדמיה, גם בהייטק ובכלכלה וגם בקרב חברי הכנסת על הצורך ברפורמה רחבה ומקיפה וגם על העקרונות היסודיים שלה. לאחר ימים רבים של דיונים ניתן לומר בבירור כי ישנן הסכמות רחבות בהישג יד, כאלה שלא יעקרו את הרפורמה מעיקריה וייהנו מקונצנזוס רחב. נמשיך בקידום החקיקה כמתוכנן, ונמשיך בניסיונות להגיע להסכמות רחבות בדיוק כפי שעשינו בחודשים האחרונים. פורים שמח!", סיימו לוין ורוטמן את הודעתם המשותפת.

תגיות:יצחק הרצוגהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה