חדשות בארץ

לוין, סמוטריץ’ ורוטמן: "קוראים לגורמים האחראיים באופוזיציה להתייצב לשיח אצל הנשיא"

בקואליציה הגיבו בחיוב לקריאת ראשי הארגונים הכלכליים להגיע ביום שלישי לבית הנשיא כדי להידבר על הרפורמה המשפטית. באופוזיציה דרשו לעצור קודם כל את החקיקה

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר המשפטים יריב לוין, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר ועדת החוקה ח''כ שמחה רוטמן בירכו היום (ראשון) על פנייתם של ראשי הארגונים הכלכליים בישראל לראשי המערכת הפוליטית להגיע ביום שלישי הקרוב לבית הנשיא כדי להידבר על הרפורמה משפטית, וקראו ל"גורמים האחראיים באופוזיציה" להיענות ליוזמה.

בהודעה משותפת שפרסמו, כתבו לוין, סמוטריץ' ורוטמן: "אנו מברכים על יוזמת הארגונים הכלכליים המובילים במשק הקוראים לשיח על הרפורמה הנדרשת במערכת המשפט ללא תנאים מוקדמים".

"מהיום הראשון אמרנו שאנחנו בעד שיח בניסיון להגיע להבנות על הרפורמה, ולפחות לצמצם את יריעת המחלוקת. אנו מאמינים שהרפורמה חיונית לדמוקרטיה, לזכויות האדם ולכלכלה. אנחנו נענים לקריאה להידברות ללא תנאים מוקדמים, וקוראים לגורמים האחראיים באופוזיציה להיענות אף הם ליוזמה ולהתייצב לשיח אצל הנשיא ביום שלישי".

יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, הגיב: "שר המשפטים ויו"ר ועדת החוקה היקרים, די עם הספינים. ועדת החוקה מכונסת עכשיו ודוהרת קדימה, ואתם מבקשים שנגיע לדבר? לא צריך לחכות ליום שלישי, תודיעו שאתם עוצרים – וניפגש עוד היום אצל נשיא המדינה".

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, דחה אף הוא את הקריאה שיצאה מהקואליציה להידברות ללא תנאים מוקדמים וכתב בטוויטר: "תהיה הידברות רק ברגע שיודיעו על עצירת חקיקה".

מוקדם יותר הבוקר פרסמו נשיא התאחדות התעשיינים בישראל רון תומר, נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין, נשיא התאחדות הקבלנים ראול סרוגו וראש איגוד ההיי-טק הישראלי מריאן כהן, קריאה לראשי המערכת הפוליטית תחת הכותרת "מנהיגות דורשת אומץ".

"חובתכם לגלות מנהיגות אמיצה, לשבת סביב שולחן אחד, לדבר ולהתקדם אל עבר פתרון שיוציא אותנו מהסחרור הכלכלי והחברתי אליו נקלענו ואשר עלול להחמיר אם לא תגיעו לפתרון מוסכם'', כתבו ראשי הארגונים הכלכליים. "חובתכם היא לפעול למען העם, למען המדינה".

"ביום שלישי הקרוב כולכם מגיעים לבית הנשיא במטרה להגיע למתווה מוסכם – ללא תנאים מוקדמים. גלו מנהיגות, גלו אחריות – סיימו את המשבר".

תגיות:יאיר לפידבני גנץיריב לויןשמחה רוטמןהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה