חדשות בארץ

מח"ש פתחה בבדיקת השלכת רימון ההלם לעבר מפגינים בתל אביב

המחלקה לחקירת שוטרים תבדוק האם קצין המשטרה, שהשליך רימון הלם לעבר מפגינים בתל אביב, פעל בניגוד לנהלים. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, גיבה את הקצין: "אם מח"ש פועלת משיקולים פוליטיים, צריך לחשב מסלול מחדש"

ההפגנה בתל אביב, אתמול (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ההפגנה בתל אביב, אתמול (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

המחלקה לחקירת שוטרים פתחה היום (חמישי) בבדיקת האירוע, בו קצין משטרה השליך רימון הלם לעבר מפגינים בהפגנה אתמול בתל אביב.

בתיעודים שפורסמו ברשתות נראה הקצין משחרר את נצרת הרימון ומשליך אותו לעבר מפגינים בצומת עזריאלי. הבדיקה החלה עוד בטרם הוגשה תלונה נגד הקצין, ובמהלכה ייבדק האם הוא קיבל אישור לזרוק את הרימון והאם פעל בניגוד לנהלים.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מסר בתגובה: "אני נותן גיבוי מוחלט לקצין שהרחיק אמש מתפרעים אנרכיסטים באמצעות רימון הלם. המדיניות שלי היא לתת גיבוי מלא לשוטרים, שבניגוד לאנשי מח"ש לא יושבים בחדר ממוזג אלא נאלצים להתמודד עם האנרכיסטים, ואם מח"ש פועלת משיקולים פוליטיים הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש".

דובר המשטרה, נצ''מ אלי לוי, התייחס להתפרעויות האלימות של מפגינים במהלך ההפגנה בתל אביב: "יש 11 שוטרים שנפצעו, שניים פונו לבית חולים", אמר בריאיון לגלי ישראל. "הם נפצעו מאלימות ברוטלית של מפגינים. ראיתי אתמול הרבה הפגנות, רובן עברו ללא בעיות, אבל האירוע בתל אביב היה אלים ובצורה ברוטלית. הושלכו מקלות וברזלים. יש תופעה חדשה: שוטרים ננשכים על ידי מפגינים".

לוי הוסיף כי "התקשורת בישראל צריכה להיות הראשונה לגנות את האירועים הללו" וציין כי חלק מכלי התקשורת לא עושים זאת: "גם אנחנו לא רוצים להגיע למצב של מפגינים או שוטרים פצועים, אתמול הייתה אלימות נגד סמלי שלטון".

"גם אם יש מפגין שהרים ידיים על שוטר ויש תיעוד – נבוא אליו ונמצה איתו את הדין. זה שיש עכשיו מי שיושב בבית קפה בתל אביב ומרגיש שיש לו תעודת ביטוח – הוא טועה. אנחנו נגיע לכל מי שהרים ידיים על שוטרים".

הדובר התייחס לביקורת על הגעתו של השר לביטחון לאומי לחפ"ק המשטרתי: "תארו לכם שהשר בן גביר לא היה מגיע להערכת מצב אלא נשאר לשבת במשרד שלו בירושלים. בשנתיים שלי כדובר המשטרה עבדתי עם שלושה שרים. היה את אוחנה שתמיד הגיע לאירועים, גם בר לב הגיע לאירועים, ועכשיו זה בן גביר. חובתו להגיע בזמן שיש אירוע".

תגיות:הפגנותאיתמר בן גבירמח"שהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה