חדשות כלכלה

סמוטריץ’ ויו"ר ההסתדרות במסיבת עיתונאים משותפת: זהו הסכם השכר החדש במגזר הציבורי

שר האוצר ויו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הגיעו להסכמים חדשים, הכוללים תוספת שכר של כ-11% לעובדי המגזר הציבורי, מענק חד פעמי של 6,000 שקל ועוד

  • ט' אדר התשפ"ג
(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ויו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, עורכים בשעה זו (חמישי) מסיבת עיתונאים משותפת, ובה הם מציגים את הסכם השכר חדש במגזר הציבורי והסכם השכר החדש לסייעות.

שכרם של עובדי המגזר הציבורי לא עודכן בחמש השנים האחרונות חרף האינפלציה, וכעת הגיעו סמוטריץ' ובן דוד להסכמות על תוספת שכר של כ-11%, שתשולם לפי הפריסה הבאה: ביוני 2023 - תוספת שקלית אחידה של 400 שקל, באוקטובר 2024 תעלה התוספת ל-500 שקל. בדצמבר 2024 תעלה התוספת ל-3.5%, באפריל 2025, תוגדל ל-5% באפריל 2026 ובאפריל 2027 ל-6%.

עוד הודיעו סמוטריץ' ובן דוד כי עובדי המגזר הציבורי יקבלו מענק חד פעמי של 6,000 שקל במשכורת מרץ, הסייעות יקבלו שדרוג משמעותי בשכר ושבוע העבודה במשק יקוצר מ-42 שעות בשבוע ל-41 שעות ביוני 2023 ול-40 שעות בינואר 2025. בנוסף יתווסף לעובדים חצי יום חופש נוסף באיסרו חג - יום המימונה, וזאת על חשבון המעסיק.

נוסף על כך מסתמן כי באוצר הסכימו להוציא מחוק ההסדרים את החוק שהיה אמור לבטל את הגדלת הפטור ממס לפנסיונרים. העלות תעמוד על כ-12 מיליארד שקל וייתכן שיידרש קיצוץ רוחבי נוסף כדי לממנו.

הסכם הסייעות ייכנס לתוקף באפריל 2023 כאשר שכר בסיס של סייעת חדשה בגני ילדים יעלה ל 7,800 שקל, במקום 6,200 שקל כיום. נוסף על כך סייעות יקבלו תוספת ותק של 50 שקל לכל שנה, ותוספת לימודים בסך 400 שקל בכל 3 שנים ובסה"כ 4 פעימות לימוד בשווי 1600 שקל מעל השכר הבסיסי. הסכם זה כולל את כל הסייעות ברפורמה, סייעות משלבות, רפואיות, סייעות גני ילדים וחינוך מיוחד. הסייעות הקיימות תקבלנה תוספות שכר על סך כ-2000 שקל.

בר דוד אמר היום: "אנחנו יושבים פה משני צידי המתרס, חותמים על הסכם, בלי להקיז דם, באווירה חיובית, מתוך רצון לטפל בעם ישראל, ואני פונה אליך: שים את כל כוח משקלך על האנשים בכנסת ובואו נעצור את מה שקורה היום ברחובות עם המחאה, הדבר הזה חייב להיפסק. חייבים לעצור ולדבר. הדברים הם לא בלתי פתירים. אני מצפה ממך לעשות רגיעה במדינת ישראל".

סמוטריץ' השיב: "גם המערכת הפוליטית חייבת לדעת להתכנס. אני משוכנע שאפשר להגיע למתווה מוסכם, יחד כאחים, חברים , משפחה, חברים למפעל ציוני אדיר שהוא נס ועלינו מוטלת האחריות לשמור עליו ולפתח אותו".

תגיות:מטפלותסייעותבצלאל סמוטריץ'ההסתדרותהסכם שכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה