חדשות בארץ

120 פרופסורים חתמו על עצומה התומכת ברפורמה המשפטית: "רפורמה מקיפה במערכת המשפט היא חיונית"

"רפורמה מקיפה במערכת המשפט היא חיונית עקב המהפכה החוקתית שהוביל פרופ' אהרן ברק אשר הפרה את האיזון בין הרשויות בישראל"

  • ט' אדר התשפ"ג
פרופ’ אומן (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)פרופ’ אומן (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

120 פרופסורים חתמו בימים האחרונים על עצומת תמיכה ברפורמה המשפטית, אותה מקדמים שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן. בין החותמים ניתן למצוא את חתן פרס נובל לכלכלה פרופ' ישראל אומן, רקטור אוניברסיטת בר אילן פרופ' אמנון אלבק, רקטור האוניברסיטה לשעבר פרופ' יוסי ישורון, פרופ' עמוס אלטשולר חבר המועצה להשכלה גבוהה לשעבר, פיזיקאים, מתמטיקאים ופרופסורים למדעי המחשב ממכון ויצמן ומן הטכניון, וכן חוקרים ובכירים מאוניברסטאות חיפה, בר אילן, העברית, תל אביב ובן גוריון.

בעצומה עליה חתמו הפרופסורים נכתב: "רפורמה מקיפה במערכת המשפט היא חיונית עקב המהפכה החוקתית שהוביל פרופ' אהרן ברק אשר הפרה את האיזון בין הרשויות בישראל".

"הפרת האיזון בין הרשויות והעצמת כוחו של בית המשפט נעשו באמצעות כלים מגוונים: ביקורת שיפוטית על חקיקה ראשית ובפרט הרחבתה אף לחוקי יסוד, הרחבה של זכות העמידה, הרחבה של דוקטרינת השפיטות, הרחבת השימוש בעילת הסבירות, שימוש בפרשנות תכליתית אובייקטיבית, והעצמה מרובה של סמכויות היועמ"שים. כל אלו הצטברו לכלל הפרה יתירה של האיזון האמור.

"הליכי החקיקה בישראל נותנים מרחב גדול לדיון, לדיוק ולשכנוע. המקום המתבקש לדיון בפרטי הרפורמה הוא כנסת ישראל ויש לקיים בה דיונים ענייניים בין תומכי הרפורמה ומתנגדיה כמקובל".

הפרופסורים הדגישו  כי יש לבצע את הרפורמה מתוך הידברות אך לא לפגוע בהליך "ככל שניתן, טוב לקיים הידברות ולחתור להסכמות רחבות אך אסור לפגוע בתהליך החיוני של תיקון מערכת המשפט, שבשנים האחרונות הסיגה באופן מופרז מאוד את גבול הרשויות האחרות".

מארגני העצומה מציינים כי מדובר ברשימה ראשונה בלבד ובימים הקרובים צפויים להצטרף לרשימה אנשי אקדמיה נוספים, שיביעו את תמיכתם ברפורמה המשפטית.

תגיות:פרופסוריםעצומההרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה