חדשות בארץ

נתניהו: "לפיד מכוון לאנרכיה, רוצה להביא למשבר חוקתי"

ברקע ההפגנה בתל אביב נגד הרפורמה המשפטית, שהפכה לאלימה, ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "הוא לא רוצה להגיע להסכמה"

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בצהריים (רביעי) להפגנה בתל אביב נגד הרפורמה המשפטית, שהפכה לאלימה, והאשים את ראש האופוזיציה יאיר לפיד בניסיון לדרדר את ישראל לאנרכיה.

בהצהרה לתקשורת שמסר מהכנסת, אמר נתניהו: "מדינת ישראל פעלה בתוקף כשההפגנות באו מהצד האחר של הפוליטיקה. זה לא משנה מאיזה צד זה בא. צריך לכבד את החוק".

"אסור להכות שוטרים, אסור לשבש את חיי המדינה, לחסום צירים מרכזיים", הוסיף נתניהו. "אני מבין שיש כאן מישהו שמכוון לעשות אנרכיה, וקוראים לו יאיר לפיד, הוא אומר את זה בצורה ברורה. הוא לא רוצה להגיע להסכמה, הוא לא נענה לקריאות ההידברות שלנו, שחוזרות ונשנות והן אמיתיות. הוא רוצה למנוע את זה, והוא רוצה פשוט להביא למשבר שלטוני. הייתי אומר למשבר חוקתי, כי באמצעות זה הוא מתכוון להגיע לבחירות חדשות".

"אף אחד לא רוצה לדרדר את המדינה שלנו לאנרכיה, יש לנו משימות גדולות. הנה, ברגעים אלה התבשרנו על זה שלכדנו כמה מהמרצחים שרצחו מאנשינו. כל מי שעושה זה דמו בראשו. אנחנו תופסים אותם, אנחנו מגיעים אליהם. יש לנו משימות משותפות, יש לנו ביטחון משותף, יש לנו עתיד משותף – והגיע הזמן להפסיק עם האנרכיה", סיכם נתניהו.

לפיד הגיב בטוויטר על דבריו של ראש הממשלה: "נתניהו, את האנרכיה היחידה פה מייצרת הממשלה שאיבדת עליה שליטה. ביבי, מי שנתן לבן גביר לשחק בחומר נפץ ידע שזה ייגמר בפיצוץ".

מוקדם יותר העניק נתניהו גיבוי לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ולמפכ"ל המשטרה קובי שבתאי: "לא נקבל אלימות נגד שוטרים, חסימות כבישים והפרה בוטה של חוקי המדינה. זכות ההפגנה אינה הזכות לאנרכיה. אני נותן גיבוי מלא לשר לביטחון לאומי בן גביר, למפכ"ל המשטרה ולשוטרי משטרת ישראל, שפועלים נגד מפרי חוק שמשבשים את שגרת החיים של אזרחי ישראל".

תגיות:בנימין נתניהויאיר לפידהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה