חדשות בארץ

בתום מהומה בוועדת החוקה: סעיפים נוספים ברפורמה המשפטית אושרו לקריאה ראשונה

חברי האופוזיציה החליטו להחרים את ההצבעה בוועדת החוקה ונטשו את האולם. שני הסעיפים הנוספים ברפורמה המשפטית עברו ברוב של 9 תומכים מול 0 מתנגדים

  • ח' אדר התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

שני הסעיפים של הרפורמה המשפטית אושרו הבוקר (רביעי) בוועדת החוקה לקראת קריאה ראשונה, ברוב של 9 תומכים מול 0 מתנגדים. ההצבעה התרחשה לאחר מהומה בחדר, בעקבותיה החליטו חברי האופוזיציה להחרים את ההצבעה ולנטוש את האולם.

חברי האופוזיציה רצו למשוך זמן ולעכב את החקיקה, וכאשר נשאו דברים נקטעו על ידי יו"ר הועדה ח"כ שמחה רוטמן, שלאחר שלוש קריאות הוציא אותם מהאולם. היועמ"שית של הכנסת אישרה כי ניתן לקיים גם הצבעה ללא דיון ובשעה 10:30 החלו ההצבעות.

באופוזיציה מחו על ההחלטה ואז החלה מהומה, בסיומה נטשו כל חברי האופוזיציה את החדר.

שני הסעיפים שאושרו לקריאה ראשונה בועדה הם: הצעת חוק המשלבת את חוק פסקת ההתגברות וחוק השפיטה, שעוסק בביקורת שיפוטית על חוקים רגילים.

לפי סעיפי חוק השפיטה (ביקורת שיפוטית), בית המשפט יוכל לפסול חוקים רק בהסכמה של 12 מתוך 15 שופטים בהרכב, וזאת במצב שהצעת החוק סותרת הוראה ששוריינה בחוק יסוד. לפי סעיף פסקת ההתגברות, הכנסת תוכל "לחסן" חוק מראש מפני ביקורת שיפוטית, גם אם הוא סותר את חוקי היסוד, כל עוד התקבל ברוב של 61 חברי כנסת ויצוין מפורשות שהוא "תקף על אף האמור בחוקי היסוד". בנוסף, הכנסת תוכל "להתגבר" על פסק דין של בית המשפט העליון שביטל הוראת חוק, ולחוקק אותו מחדש, מבלי שבית המשפט יוכל לבטלו בשנית.

במקביל הוועדה המיוחדת לעניין חוק דרעי 2, לפיו בית המשפט העליון לא יתערב במינויים של שרים, גם היא תתחיל הבוקר את דיוניה על הצעת החוק.

תגיות:ועדת החוקההרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה