חדשות בארץ

חסימות כבישים ושיבושי תנועה עזים: מארגני המחאה נגד הרפורמה ב"יום שיבוש לאומי"

היכונו ליום מלא בשיבושי תנועה וחסימות כבישים: פעולות מחאה נרחבות מתוכננות היום בכל רחבי הארץ על ידי מפגיני השמאל

  • ח' אדר התשפ"ג
(צילום: גילי יערי / פלאש 90)(צילום: גילי יערי / פלאש 90)
אא

מארגני המחאה נגד הרפורמה המשפטית החליטו על היום (רביעי) כ"יום השיבוש הלאומי", במסגרתו הם מתכננים שיבושי תנועה קשים בכל רחבי הארץ.

לאורך כל היום יתקיימו הפגנות, שיירות וצעדות מחאה בערים, בגשרים ובצמתים. הבוקר חסמו המפגינים את כביש מספר 1 בשער הגיא. בתחנת רכבת ההגנה, מפגינים עוצרים את דלתות הרכבות ולא מאפשרים נסיעה.

בשעה 19:00 יקיימו המוחים הפגנה מול מעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים.

משטרת ישראל הודיעה כי בעקבות המחאה, מחלף השלום נחסם החל מהשעה 7:45 בשני הכיוונים. עוד הוסיפה המשטרה כי עקב החסימות הצפויות יתכנו עומסי תנועה גדולים ברחבי אזור תל אביב. המשטרה קוראת לנהגים להישמע להוראות השוטרים המוצבים בחסימות ולהשתמש בדרכים חלופיות. שיבושים צפויים גם ברכבת ישראל.

מרכבת ישראל נמסר: "בשעה האחרונה קיימות מספר הפרעות מכוונות לסגירת הדלתות בחלק מהרכבות בעת עצירתן בתחנות, וכתוצאה הרכבות מתעכבות בתחנות וחלים שיבושים בתנועת הרכבות. אנו מבקשים מכל הנוסעים לאפשר המשך נסיעה תקינה ובטוחה".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) מחה על האכיפה הבררנית: ''דמיינו שמתנגדי הגירוש מגוש קטיף היו מודיעים מראש על "יום שיבוש" וחוסמים כבישים. האמת, לא צריך לדמיין. זה קרה. והמשטרה חיכתה להם מראש, פירקה אותם במכות ומערכת המשפט זרקה אותם לכלא. וזה למה הרפורמה שלנו כל כך קריטית. כדי שיהיו כאן דמוקרטיה ושיוויון וזכויות וחירויות לכולם''.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הורה למשטרה שלא לאפשר חסימת צירים מרכזיים: "אני בעד מחאה דמוקרטית אבל לא נאפשר מרי אזרחי ולא נאפשר לאנרכיסטים לחסום צירים מרכזיים, ויש לשמור על שגרת החיים של אזרחי ישראל. הנחיתי את משטרת ישראל לפתוח את כל הכבישים במידה וייחסמו".

שר העבודה יואב בן צור מגנה את ההפגנות הבוקר וחסימת הכבישים והרכבות על ידי מתנגדי הרפורמה המשפטית. "כמדינה מתוקנת אסור לנו לאפשר לאנרכיסטים פורעי חוק להשבית את המדינה ע"י חסימת צירים ראשיים ולמנוע מאזרחים להגיע למקום חפצם. זו לא מחאה זו עבירה על החוק. אני קורא למשטרת ישראל להחיל משילות ולפנות אותם לאלתר, אמר בן צור.

במקביל, היום יקודמו חוקים נוספים המהווים חלק מהרפורמה המשפטית. ועדת החוקה תקיים היום הצבעה לקראת קריאה ראשונה על הצעת חוק המשלבת את חוק פסקת ההתגברות וחוק השפיטה, שעוסק בביקורת שיפוטית על חוקים רגילים.

לפי סעיפי חוק השפיטה (ביקורת שיפוטית) שצפויים לעלות להצבעה, בית המשפט יוכל לפסול חוקים רק בהסכמה של 12 מתוך 15 שופטים בהרכב, וזאת במצב שהצעת החוק סותרת הוראה ששוריינה בחוק יסוד. לפי סעיף פסקת ההתגברות, הכנסת תוכל "לחסן" חוק מראש מפני ביקורת שיפוטית, גם אם הוא סותר את חוקי היסוד, כל עוד התקבל ברוב של 61 חברי כנסת ויצוין מפורשות שהוא "תקף על אף האמור בחוקי היסוד". בנוסף, הכנסת תוכל "להתגבר" על פסק דין של בית המשפט העליון שביטל הוראת חוק, ולחוקק אותו מחדש, מבלי שבית המשפט יוכל לבטלו בשנית.

בנוסף יעלו היום להצבעה בקריאה טרומית חוקים נוספים: הצעת חוק עונש מוות למחבלים וחוק הנבצרות. 

תגיות:הפגנותפעילי שמאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה