פורים

עת רצון ביום פורים: מלך העולם מבקש לשמוע ממך – במה הוא יוכל לעזור לך?

הזמן המסוגל והמרגש של נתינה מאהבה: מתנות לאביונים. מיהם האביונים שצריך לתת להם מתנות בפורים, ועל מי הרמב"ם כתב שהוא השליח המושלם למצווה זו?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פורים! רק המילה הזו ממלאת אותנו בתחושה של שמחה ועליצות, וחיוך קטן כבר מציץ לו בזווית הפה. התחושה המשכרת (תרתי משמע) של האווירה ברחובות, התחפושות, משלוחי המנות, היין והשמחה. והסעודה, אוהו, הסעודה, השפע של המטעמים, הדגים והבשר, מוסיקה בקולי קולות, הכל מתערבב לנו בראש בבליל של שמחה ללא סוף. בקיצור, פורים.

אבל יש כאלה שלא!

יש כאלה שאם תאמר להם "פורים", הלב שלהם יתכווץ בחשש. מה יהיה? איך נחגוג? גם השנה נשב בשקט, ונגרד לנו משהו מהשכנים לסעודת החג? גם השנה הילדים יחזרו עם דמעות: למה רק הם לא יכולים להביא לחברים משלוחי מנות? ההתכווצויות האלה נמצאות בלב פנימה, אבל מאיימות בחזקה לצאת החוצה עם הדמעות בעיניים. מה יהיה?

אז מה באמת? פורים זה יום שמח, או יום עצוב? זה תלוי אם לאדם יש כסף?

לרמב"ם יש תשובה בשבילנו: "מוטב לאדם להרבות במתנות אביונים מלהרבות בסעודתו ומשלוח מנות לרעיו שאין שמחה גדולה ומפוארה, אלא לשמח לב עניים ויתומים ואלמנות וגרים,שהמשמח לב האומללים האלו דומה לשכינה שנאמר להחיות רוח שפלים ולהחיות לב נדכאים".

פשוט וקל, השמחה בפורים היא לא הרעש והמוסיקה, לא התחפושות ומשלוחי המנות, אפילו לא היין והבשר. שמחת פורים היא הלבבות של העניים, היתומים, האלמנות והגרים. אם אצל השכן שמולך, או אפילו בשכונה אחרת בעיר, פורים יהיה יום עצוב, גם השמחה שלך לא תהיה שלמה ואמיתית, וזה ההפסד הגדול שלנו. חבל.

"עיניהם של עניים נשואות למקרא מגילה", אומרת הגמרא במסכת מגילה. זה היום שבו כל אחד ואחד מאתנו יכול לזכות במצווה האדירה של שמחת פורים, של מצוות מתנות לאביונים, לזכות להיות כמו השכינה הקדושה ולהחיות את לבבות השפלים והנדכאים.

אז למי הכי טוב לתת מתנות לאביונים?

מי לנו שליח נאמן ואהוב כמו הרה"ג זמיר כהן שליט"א, מי בדור שלנו מוסר נפשו יום וליל בדיוק על הרשימה הזו של הרמב"ם? כשאנו מקיימים את המצווה המיוחדת של מתנות לאביונים, אנו זקוקים לתת גם לעניים, גם ליתומים, גם לאלמנות וגם לגרים. אין לנו בדור איש אמת שלבו הרחום פתוח יום וליל בדיוק לרשימת הנצרכים הזו. זאת הבקשה האישית של הרה"ג זמיר כהן שליט"א אליכם: אנא! עזרו לי לעזור לכם לקיים את המצווה בהידור, ולשמח את האביונים בצורה הכי טובה שאפשר.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

הזמן המושלם להפוך הכל לברכה

כתוב בספרים הקדושים (שער יששכר וסגולות ישראל), שסעודת פורים סגולה היא שתקובל בקשתו של כל יהודי, ושהשתיה בפורים היא סגולה להמתקת הדינים, ונקרעים כל המסכים המבדילים בין ישראל לאביהם שבשמים, והיא סגולה לקבלת התפילות. וכמו שאמר הרבי הקדוש מקוצק על הפסוק במגילה, "ויאמר המלך לאסתר במשתה היין מה שאלתך וינתן לך" – "המלך" זה הקב"ה, שהוא מלך העולם; "אסתר המלכה" זה עם ישראל, בני מלכים; "במשתה היין" – היינו בזמן ששותים יין ומתבסמים, "מה שאלתך וינתן לך ומה בקשתך ותעש", שבזמן הזה של סעודת פורים מתוך שמחה שערי שמים פתוחים לקבלת התפילות.

בדיוק בשבילכם, הרה"ג זמיר כהן שליט"א יערוך מעמד של ישועות וגזרות טובות, בזמן הקדוש והנשגב ביותר של פורים, זמן הסעודה והשמחה. הזמן הקדוש והמיוחד בו ישראל המשולים למלכה של מלך מלכי המלכים יושבים במשתה היין, ומלכו של עולם הרואה את בניו אהוביו שופכים ממון מכיסם בשביל לשמח את לבבות השפלים והנדכאים, ואיך שהם שמחים עמו ובמצוותיו במסירות גדולה, והוא שואל אותם ומבקש מהם, בואו תאמרו לי מה אתם צריכים, בואו! רק תבקשו! בזמן המסוגל הזה הרה"ג זמיר כהן שליט"א יערוך עבורכם את מעמד הישועות הקדוש, ויעתיר בעדכם להיוושע בכל הישועות ובכל הבקשות שלכם.

 

גדולים צדיקים במיתתם יותר מבחייהם

ולא רק זה, בימים אלו עם ישראל מתכונן ברטט של געגוע לקראת היום הקדוש, שושן פורים, בו יחול יום השנה הראשון לפטירתו של מרן שר התורה רבי חיים קניבסקי זצוק"ל, שכל ימי חייו פעל ישועות נפלאות לתורמי הידברות ולמסייעים לפעולותיו הכבירות של הרה"ג זמיר כהן שליט"א. ביום הקדוש הזה יערכו שליחי הידברות תפילה גדולה ובוקעת רקיעים על הציון הקדוש, ובו הם יעתירו בעדכם שבזכות הצדיק, ובזכות הציון הקדוש, ובזכות מצוות הצדקה שלכם, שוודאי תזכו לכל הישועות והברכות.

אל תחמיצו את הישועה שלכם! אל תוותרו על הברכה שלכם! שנה שלמה חיכיתם.

תגיות:פוריםמתנות לאביונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה