חדשות בארץ

החברים מתקשים להיפרד מאילן גנלס הי"ד: "היה מוכן לנסוע לאילת בשביל להביא חלב למי שצריך"

בני המשפחה וחבריו של אילן גנלס הי"ד מתקשים להאמין שהוא איננו: "אנחנו מרוסקים ועדיין מתקשים להאמין. היה בן אדם כל כך טוב"

  • ז' אדר התשפ"ג
אלן גנלס הי"ד (צילום: (מתוך הרשת, לפי סעיף 27א’ לחוק זכויות יוצרים)אלן גנלס הי"ד (צילום: (מתוך הרשת, לפי סעיף 27א’ לחוק זכויות יוצרים)
אא

אבל כבד: בני משפחתו וחבריו של אילן גנלס הי"ד, שנרצח אמש (שני) בפיגוע הירי בסמוך לצומת בית הערבה בכביש 90 ממאנים להאמין לשמע הבשורה הקשה.

אחיו גבריאל סיפור בכאב: "אנחנו מרוסקים ועדיין מתקשים להאמין. המשפחה כולה עושה דרכה כעת מארה"ב ונתייחד עם המשפחה שנמצאת כאן בארץ"

גבי בלוק סיפרה הבוקר ל'כאן רשת ב'' על אילן: "הוא היה שותף של בעלי, בן אדם כל כך טוב. רק רצה לעזור לכל בן אדם, וחשב על אנשים אחרים ולא על עצמו - היה מוכן לנסוע לאילת בשביל להביא חלב למי שצריך.

"הוא היה מאוד ציוני ורצה לתרום למדינה - קשה לי לדבר הוא היה חבר הכי טוב שלנו. אילן היה פה אפילו שלא הייתה לו פה משפחה, הוא רצה לבוא ולגור פה מתוך ציונות".

"הוא היה יכול להרוויח הרבה, אבל הוא לא חשב על עצמו אלא על העולם, מה שיעשה טוב בעולם, והוא אמר שברגע שהוא יעשה מספיק כסף שם בארה"ב הוא מיד יעבור לארץ. בעלי דיבר אותו ממש אתמול בבוקר והזמין אותו אלינו הביתה לארוחות שבת", סיפרה בלוק כשקולה נשנק מבכי.

רב הקהילה הדתית-לאומית בשכונת הר נוף, הרב שמשון נדל, שהכיר את אילן היטב, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "הוא היה חבר בקהילה שלנו בזמן שאני ומשפחתי גרנו בקונטיקט, היה לו חוש הומור משובח, הוא היה ממש ילד מתוק ומיוחד. אני נזכר איך הוא היה מנגן בסקסופון בסוכות בבית כנסת, בהלל בחנוכה, בהבדלות ובעוד אירועים שהיו לנו בקהילה, נקרע לנו הלב".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לאילן: "מתאבל עם משפחתו ואוהביו של אילן גנלס ז"ל שנרצח בפיגוע טרור אכזרי נוסף אמש, בצפון ים המלח. אילן שירת כחייל בודד, עלה ארצה, והיה אוהב עמו וארצו. יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לאילן: "בשם כל אזרחי ישראל, אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק ליבי למשפחתו של אילן גנלס ז"ל שנרצח אתמול בפיגוע בצפון ים המלח. אילן, מלח הארץ, התנדב לשירות משמעותי בצה"ל. אני משתתף בצערה העמוק של משפחתו, הוריו אנדרו וקרולין, ואחיו סיימון וגבריאל. יהי זכרו ברוך"

בהודעת הקהילה של אילן הי"ד נכתב: "הלב שלנו הרוס ושבור אחרי ששמענו את הבשורה הקשה על פטירתו של אילן - נכד, אחיין, בן דוד וחבר אהוב".

בחשבון הטוויטר שלו כתב גנלס רק ציוץ אחד שלמרבה הצער מקבל היום משמעות אחרת: "תמיד נשאר עם מתיחות במזרח התיכון - כל זמן שיש שם אנשים שכל מטרתם היא אחת - לרצוח יהודים - ויהודים שלא מעוניינים להירצח על ידם".

חבריו של גנלס סיפרו בפייסבוק: "אילן הי"ד, היה מגיע ללמוד, וישב לקפה אצל שליח חב"ד המקומי ותמיד השתתף בארוחות שבת. נתגעגע להומור המוזר שלו וליכולת הנדירה שלו לדון בנושאים מאתגרים או שנויים במחלוקת".

אילן נולד גדל בעיירה ווסט הרטפורד שבקונטיקט והתחנך בבתי ספר דתיים. ב-2014 הוא הגיע לישראל והתנדב לשרת בצה"ל. הוא היה תלמיד מצטיין בתיכון והתנדב בארגוני רווחה יהודים. בכתבה שנכתבה עליו בעיתון המקומי ב-2014 סיפר גנלס שהוא מתכוון לדחות את ההרשמה לאוניברסיטת מישיגן ואת הגיוס לצבא האמריקני כדי לגור שנה בישראל. התקופה הזאת נמשכה מעבר למתוכנן, אילן התאהב בישראל ובסוף התגייס לצה"ל כחייל בודד. יהי זכרו ברוך.

תגיות:אלן גנלספיגוי ירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה