חדשות בארץ

הותר לפרסום: אלן גנלס הי"ד, אזרח אמריקני בן 27, הוא הנרצח בפיגוע הירי

אלן גנלס, יליד קונטיקט, הוא הנרצח בפיגוע הירי בצומת נבו בכביש 90. כוחות צה"ל במרדף אחר המחבלים

  • ז' אדר התשפ"ג
(צילום: אריק מרמור / פלאש 90)(צילום: אריק מרמור / פלאש 90)
אא

גל הטרור: הבוקר (שני) הותר לפרסום שמו של הנרצח בפיגוע הירי בצומת נבו בכביש 90, צפונית לים המלח. מדובר באלן גנלס הי"ד, יהודי אמריקני בן 27, יליד מדינת קונטיקט.

בהודעה מטעם הקונסוליה הכללית של ישראל בניו יורק נכתב: "אלן גדל בקונטיקט וסיים במאי האחרון את לימודיו באוניברסיטת קולומביה. הוא התנדב בקהילה המקומית שלו וביקש לשפר את העולם. יהי זכרו ברוך".

גנלס שעלה לישראל ושירת כחייל בודד, צייץ בחשבון הטוויטר שלו את הציוץ היחיד הבא: "אני חושב שתמיד תהיה מתיחות במזרח התיכון כשיש אנשים שרוצים להרוג את היהודים ויהודים שלא רוצים להיהרג, ואף אחד מהצדדים לא מוכן להתפשר".

קהילת חב"ד באוניברסיטת קולומביה ספדה לאלן הי"ד וכתבה כי הוא השתתף במלגה שנה א' למנהיגות, למד עם הרב יהודה דריזין, שליח חב"ד ונהג להשתתף בסעודות השבת. "נתגעגע להומור השחור שלו ולאופן בו הוא דן בנושאים מאתגרים או שנויים במחלוקת", כתבו.

הרב יהודה דריזין מסניף חב"ד באוניברסיטת קולומביה ספד לגנלס: "הוא היה מסוג האנשים שאפשר להתקשר אליו, והיית בטוח שהוא יענה ויפנה לך כמה דקות לדבר אם תצטרך משהו. עבור כל מי שהכיר אותו זו בעיטה בבטן. זה ממש כואב".

אתמול, סמוך לשעה 18:00, פתחו מחבלים בירי לעבר רכב ישראלי בכביש 90 סמוך לצומת מול נבו. גנלס שנהג ברכב נפצע אנושות, וזמן קצר לאחר מכן נאלצו רופאי בית החולים הדסה הר הצופים בירושלים לקבוע את מותו.

המחבלים המשיכו בנסיעה לצומת בית הערבה וירו לעבר רכב ישראלי נוסף. בחסדי שמים במקרה זה הקליעים חדרו לרכב ולא פגעו בנוסעים. המחבלים המשיכו בנסיעה וירו פעם נוספת, גם היא ללא נפגעים.

אחד מנוסעי הרכב עליו ירו המחבלים סיפר לחדשות 12: ''היינו בטיול עם חברים תיירים, נסענו מטבריה לחזרה לירושלים. פנינו לצומת ו-300 מטר אחרי הפנייה רכב עקף אותנו ושמענו רעש של ירייה. ראיתי בן אדם יוצא מהחלון ויורה עלינו. היה לנו נס, בקלות הוא יכול היה להרוג אותנו''.

המחבלים שרפו את רכבם כדי לטשטש עקבות, ואז הגיע למקום כוח משטרתי שפתח באש לעברם. המחבלים השיבו באש ונמלטו מהמקום. כוחות צה"ל ומשטרה הציבו מחסומים ועמדות בידוק. הכוחות מבצעים סריקות נרחבות באזור.

על פי דיווחים פלסטינים, כוחות הביטחון סגרו את הכניסות ליריחו כחלק מהמרדף אחרי המחבל.

תגיות:פיגוע יריאלן גנלס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה