חדשות בארץ

נתניהו במליאה: "לא תהיה פה דיקטטורה, לא קץ הדמוקרטיה"

בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת, קרא ראש הממשלה בנימין נתניהו לאופוזיציה להידבר על הרפורמה המשפטית: "בוזבזו שבעה שבועות יקרים, בואו נדבר עכשיו". על המהומות בחווארה לאחר הפיגוע: "לא נשלים עם אנרכיה"

נתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (שני) במליאת הכנסת, במהלך דיון שהתקיים לבקשת 40 חברי כנסת מהאופוזיציה תחת הכותרת "מערכת משפט חזקה ועצמאית". נתניהו התייחס בדבריו למחאות בשמאל נגד הרפורמה המשפטית וקרא לאופוזיציה להגיע להידברות עם הקואליציה: "לצערי, במקום לדבר אני שומע סיסמאות ריקות ואמירות שהולכות ומתלהמות. אז אני מבקש לומר לכם: לא תהיה פה דיקטטורה, לא קץ הדמוקרטיה".

נתניהו פתח את נאומו בהתייחסות לפיגוע אתמול בחווארה ולמהומות שאירעו בעקבותיו בכפר: "אין דבר יותר רע להורים מלהתבשר על מות בניהם. הלל ויגל הנאהבים והנעימים בחייהם, וגם במותם לא נפרדו. השם יקום דמם, ואנחנו ניקום דמם. כשאני אומר אנחנו – אני מתכוון אך ורק לכוח המגן של מדינת ישראל, צה"ל וזרועות הביטחון".

"כשמתרחשת זוועה כזו, של רצח שני נערים נפלאים, אחים, הדם של מי לא רותח? בשום אופן לא נעבור על כך לסדר היום. הממשלה שלנו משנה את הכללים. אנחנו פועלים נגד הטרור בכל האמצעים – סיכול, פעילות מבצעית, ענישה, ועכשיו גם חקיקה: חוק גירוש משפחות מחבלים וקידום חוק עונש מוות למחבלים".

"אנחנו במאבק מתמשך. היו פיגועים לצערי, יהיו עוד פיגועים. אנחנו חייבים לפעול קודם כל נגד המרצחים עצמם וגם נגד הסביבה שתומכת בהם, ובמקביל אנחנו מסדירים יישובים שלא הוסדרו במשך שנים, אנחנו בונים עוד אלפי בתים ומוכיחים לאויבינו שהם לא יעקרו אותנו מארצנו. זאת התשובה שלנו לטרור – להלום בטרוריסטים ולהעמיק את שורשינו במולדתנו. אבל זה התפקיד של הממשלה וזרועות הביטחון, ועם כל הלהט והיצרים – אין שום מקום לאנרכיה, בשום מקום, ולא נשלים עם אנרכיה. לא נקבל מציאות שבה איש הישר בעיניו יעשה – הצתת בתים, שריפת מכוניות, פגיעה מכוונת בחפים מפשע. זה בדיוק מה שאויבינו רוצים לראות – אובדן שליטה ומעגל אינסופי של דם ואש ותמרות עשן. דרושים הרבה קור רוח, איפוק, כוח ונחישות".

"הקשבתי לאסתי יניב, אמם של הלל ויגל, ואני מציע שגם אתם תקשיבו", פנה נתניהו לאופוזיציה. "אסתי אמרה אתמול בשיא יגונה ובאצילות נפש: 'אנחנו אוהבים את המדינה ואת הצבא, ואנחנו רוצים אחדות'. אני יודע שרוב מכריע של אזרחי ישראל חותמים על המילים מרטיטות הלב הללו".

"אני אומר לתומכי הרפורמה ומתנגדיה, ובייחוד לכל יושבי הבית הזה: כולנו אוהבים את המדינה, לכולנו יש רק בית אחד ומדינה אחת, ויש רק דרך אחת להוריד את גובה הלהבות בתוכנו - לעשות דבר פשוט, להתחיל לדבר. בשביל לדבר, צריך להיכנס לחדר אחד יחד ולדבר. בלי גינוני כבוד, בלי אגו. נכנסים יחד, בלי תנאים מוקדמים. בינתיים בוזבזו שבעה שבועות יקרים, שבהם הקריאה שלנו להידבר לא נענתה. בואו נדבר עכשיו. בואו נקשיב לזעקה האמיתית של אם הבנים, אסתי יניב, שקוראת לנו להידבר ולהתלכד. אני משוכנע שעם רצון טוב נוכל להגיע להסכמות, ברור לי שהדבר אפשרי".

"רוב עצום בעם מסכים שצריך לבצע תיקונים במערכת המשפט, והוא אפילו מסכים על עקרונות כלליים", הוסיף ראש הממשלה. "הציבור מצפה מאיתנו לדבר. אבל לצערי, במקום לדבר אני שומע סיסמאות ריקות ואמירות שהולכות ומתלהמות. אז אני מבקש לומר לכם: לא תהיה פה דיקטטורה, לא קץ הדמוקרטיה, לא D-9 על בית המשפט, לא מדינת הלכה ולא כל שאר ההבלים שאני וחבריי לעולם לא ניתן להם יד".

בפנותו למנהיגי האופוזיציה, אמר נתניהו: "במקום לדבר, אתם נותנים ידיכם לחציית כל גבול – הברחת משקיעים, סירוב פקודה. אתם שותקים לנוכח איומים מפורשים, שחוזרים כמעט כל יום, לרצח ראש ממשלה ובני משפחתו, לפגיעה בשרים וחברי כנסת, להצתת מדורות בנתיבי איילון, לחסימת כבישים, לשיבוש שגרת חייהם של אזרחי ישראל, לגנרלים שהפסידו בבחירות ושקוראים לסירוב פקודה, לערוצי תעמולה שמפמפמים שקרים בלי סוף יום ולילה והינדוס תודעה שלא היה כדוגמתו, והכי גרוע שאינכם מקבלים את בחירתם החופשית והדמוקרטית של מיליוני אזרחי ישראל. מה שבאמת מניע אתכם זה לא הרפורמה, אלא הרצון לא לקבל את תוצאות הבחירות".

"קם כאן דור חדש של ישראלים שלא מפחד. קם כאן דור חדש שלא מתרשם ממפגני הצביעות האינסופיים בתקשורת. הדור הזה נחוש להיאבק על הערכים החשובים לו ועל מקומו בהנהגת המדינה. הדור הזה גאה במי שהוא, ואני גאה בו. הדור הזה זוקף את קומתו, והוא לא ישלים יותר עם פטרונות והדרה".

"בשמו של הדור הזה, ולמען כל אזרחי ישראל, ממשלתי ואני נוסיף לפעול לביסוס עוצמתה של המדינה, לחיזוק הישגיה ולהבטחת עתידה. ולמען העתיד המשותף של כולנו, אני חוזר שוב על הקריאה להידברות – אולי כמה מכם יגלו אחריות, ויעשו סוף סוף מעשה. אולי מישהו מכם יקום ויושיט את ידו, וכשתעשו זאת – תמצאו את ידינו מושטת", סיכם נתניהו.

תגיות:מליאת הכנסתבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה