חדשות יהדות

הרבנות הראשית משנה את הלוגו; לוחות הברית - מלבניים

לאור פניות חוזרות ונשנות שקיבלה, החליטה הרבנות הראשית להיעתר לבקשות הפונים ולשנות את הלוגו שלה – מלוחות ברית מעוגלים, למרובעים. מדוע? אל תפספסו

אא

לאחרונה, התקבלו ברבנות הראשית מספר פניות הקוראות לשינוי הלוגו של המוסד, מלוחות ברית מעוגלים – למרובעים. הסיבה: מקור מן הגמרא ומדברי חז"ל, שם נאמר מפורשות כי לוחות הברית היו מרובעים. "אנו תמהים הכיצד דווקא סמלה הרשמי של הרבנות הראשית, כולל את צורת לוחות הברית כשהיא בעלת קצוות עליונים מעוגלים. כידוע, נלמד בדברי חז"ל, שלוחות הברית היו מרובעים", כך נכתב באחת הפניות.

בפנייתו, תיאר הכותב את הסיבות בגינן הוא מבקש לבצע את השינוי המיוחל. "באתר האינטרנט הרשמי של הרבנות הראשית לישראל, במכתביה הרשמיים, בתעודות ובשאר המסמכים - מופיע סמלה. לטעמנו, יש בכך טעם לפגם משום שהדבר מקבע את הטעות הרווחת והתפישה של הציבור בעניין צורת לוחות הברית".

 

שונה הלוגו של הרבנות הראשיתשונה הלוגו של הרבנות הראשית

כך, בדברי טעם ודעת, המשיך הכותב ותיאר את צורתן המעוגלת של לוחות הברית – כצורה שנוצרה עלי ידי גויים, שציירו או פסלו את לוחות הברית כפי שראו אותם 'לעיני רוחם'. לדבריו, אף על פי שבעבר השתמשו בלוגו זה לעיטור חוברות תורניות, אין זה נכון שעם השנים הלכה הצורה והשתרשה בקרב ארגונים שונים שנוהגים 'לעגל פינות' בלוחות הברית זאת בניגוד לכתוב בגמרא, מסכת בבא בתרא, דף יד', א': "הלוחות ארכן ששה ורחבן שישה ועביין שלשה".

לדברי הכותב, שינוי הלוגו הוא אמנם אקט 'שולי' ו'חיצוני' – אך הקפדה על שרטוט צורת הלוחות האמיתית, מהווה מסר הלכתי וחינוכי חשוב מאוד.

תגיות:הרבנות הראשיתלוחות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה