חדשות בארץ

מתי יתקיימו הבחירות הבאות? עמית סגל מפתיע

עמית סגל לא פוסל את האפשרות ששנת 2023 תהיה שנת בחירות: "האם יכול להיות, בתרחיש פרוע במיוחד, שגם 2023, כמו ארבע קודמותיה, תהיה שנת בחירות?"

  • ו' אדר התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, אינו פוסל את האפשרות ששנת 2023 תהיה שנת בחירות.

בפוסט שפרסם כתב סגל: "הערת אזהרה: ממשלת נתניהו השישית תתקשה לשרוד לאורך ימים שילוב קטלני של טרור, אינפלציה וגל מחאות".

"קשה להאמין", הוסיף סגל, "אבל הממשלה החדשה עוד לא ציינה אפילו חודשיים להקמתה. את מכסת ימי החסד שמהם נהנית ממשלה חדשה היא בזבזה עד תום על משא ומתן מסוייט ותמוה, שהעמיד במבוכה גם את גדולי תומכיה. חדוות הניצחון אבדה אי שם בין הדרישות של החרדים לקטטות עם סמוטריץ׳ ולקרבות הציוצים עם בן גביר".

סגל הסביר כי הטרור, האינפלציה וההפגנות מערערים את היציבות של הממשלה: "הרעה נפתחה משלוש חזיתות הטרור, האינפלציה וההפגנות. שלושה עשר הרוגים, רובם ככולם מאזורי התמיכה הטבעיים של הממשלה – חרדים, ירושלים ומתנחלים – פגעה קשות בביטחון הציבורי שאותו הבטיחה הקואליציה להחזיר. האינפלציה גם היא מתעקשת לזנק על אף ההבטחות למיגורה, ודבר חמור מכך עוד מאיים על הממשלה: פגיעה בכלכלה תיוחס עכשיו לא להתייקרות העולמית אלא להשלכות הרפורמה המשפטית.

"וחשוב מכל: השקט שממנו נהנות ממשלות בשנתן הראשונה נובע מהלם התבוסה בצד המפסיד. האופוזיציה המפוצלת והשבורה הצליחה להתאושש במהירות שיא הודות לדגל החדש, דגל המאבק בשינויים במערכת המשפט. במקום קואליציה נחושה ואופוזיציה הלומת קרב, המצב נראה הפוך: איש לא טרח להסביר עד עכשיו את הרפורמה, וכשנעשה ניסיון כזה הוא נחסם בהחלטה של היועמ"שית לאסור על המסבירן מספר אחת של הממשלה, בנימין נתניהו, לדון בה בפומבי", הוסיף סגל.

"השילוב של תסיסה פנימית, טרור ואינפלציה מערער קשות את יסודות הממשלה. מי שלא מאמין, מוזמן לחזות בחילופי הציוצים אתמול בין חברי הקבינט סביב אירועי עקבה. מי שטרם השתכנע, שיעקוב אחר ההתכתשויות הלואוטקיות יותר בין בטאוני החסידים והליטאים בשאלה מי אוהב את השבת, ומי מגנה חזק יותר את העבודות ברכבת ביום המנוחה.

סגל סיים את דבריו: "בקצרה, המשך גל הטרור מסכן את קיום הממשלה, קריסת הרפורמה תביא את קיצה בוודאות, השתוללות מחירים כנ"ל. וללב מתגנבת מחשבה: האם יכול להיות, בתרחיש פרוע במיוחד, שגם 2023, כמו ארבע קודמותיה, תהיה שנת בחירות?".

תגיות:עמית סגלבחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה