חדשות בארץ

בעקבות המהומות בחווארה: תוגברו הכוחות ביהודה ושומרון

בעקבות המהומות שהתחוללו בחווארה בין יהודים לפלסטינים לאחר פיגוע הירי הקשה – הוחלט לתגבר את הכוחות ביזור יהודה ושומרון ולהגביר את הכוננות בגזרת ירושלים ועוטף עזה

  • ו' אדר התשפ"ג
Nasser Ishtayeh/Flash90Nasser Ishtayeh/Flash90
אא

לאחר הפיגוע הקשה בחווארה, בו נרצחו שני האחים הלל מנחם ויגל יעקב יניב הי"ד, תושבי היישוב הר ברכה, התקיימו אמש (ראשון) עימותים אלימים בין יהודים לפלסטינים בכפר חווארה ובכפרים העוטפים את העיר שכם. במהלך המהומות הוצתו בתים ורכבים. מקורות פלסטיניים מסרו על כ-100 פלסטינים פצועים.

ראשי רשויות יו"ש יצאו בהודעה כי יש לתת לצה"ל לנהל את האירוע ולא לקחת את החוק לידיים. "הכאב הוא עצום! הדם רותח וקול דמי טובי בנינו זועק אלינו מאדמת ארץ ישראל. אנו דורשים ומפצירים בממשלת ישראל לפעול בהקדם להבטחת ביטחון וחיי המתיישבים ביו״ש ובכל חלקי הארץ. להחזיר את המחסומים, לצאת למבצע צבאי נחוש ולהחזיר את ההרתעה", אמרו והוסיפו: "בעת הזו, אנו, ראש רשויות מיהודה ושומרון קוראים ודורשים - אסור לקחת את החוק לידיים. תנו לצה״ל ולכוחות הביטחון לנצח". בין החותמים על ההצהרה היו: יגאל להב, ראש מועצת קרני שומרון, ויו"ר אשכול יו"ש; יוסי דגן, ראש מועצה אזורית שומרון; אבי רואה, ראש מועצת שער השומרון; ניר ברטל, ראש מועצת אורנית; אסף מינצר, ראש מועצת אלקנה ונוספים.

לאחר עימותים ארוכים, כוחות מג"ב וגדוד מילואים הצליחו להשיג שליטה על המהומות מעט לאחר השעה 23:00. לאחר הערכת מצב, הוחלט בצה"ל כי כוחות יתוגברו ביהודה ושומרון. במקביל, נמשך המצוד אחר המחבל שרצח את האחים יניב בחווארה.

שר הביטחון יואב גלנט הנחה לתגבר את היישובים והצירים ביו"ש ולהגביר את הכוננות בגזרת ירושלים ועוטף עזה. כמו כן, גלנט הנחה את צה"ל להקצות את כל המשאבים הנדרשים על מנת לתפוס את המחבלים שהיו מעורבים בפיגוע הירי הקשה בחווארה שגבה את חייהם של שני אחים.

גם המשטרה העלתה את רמת הכוננות ברחבי הארץ לרמה אחת מתחת למקסימלית, בעקבות הפיגוע בחווארה. לפיכך, המשטרה נערכת לפריסת שוטרים במרכזים הומי קהל, בבתי כנסת, סמוך למוסדות חינוך ובאזורים רגישים, וזאת בשלב החשש לפיגועי ראווה.

תגיות:יהודה ושומרוןחווארהפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה