חדשות בארץ

בעקבות השריפה הקשה בסאטמר, האדמו"ר הורה: יום שלישי - יום תפילה ותענית

לאחר השריפה הגדולה שפרצה בליל שבת וגרמה לשריפתם של 2 ספרי תורה, הורה האדמו"ר מסאטמר על יום צום ותפילה ביום שלישי ז' באדר

  • ה' אדר התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

שריפה קשה פרצה אתמול (שבת) לפנות בוקר בבית המדרש של חסידות סאטמר ברחוב יונה בירושלים. השריפה גרמה לנזקים כבדים, ובמהלכה נפגעו 8 ספרי תורה, כאשר לדאבון לב שניים מהם עלו באש ונשרפו. כן נגרם נזק גדול לבית המדרש, כאשר התקרה קרסה לחלוטין. גם התלמוד תורה של החסידות, הסמוך לבית הכנסת, ניזוק מהלהבות.

האדמו"ר מסאטמר המתגורר בארה"ב הורה לראשי הקהילה בירושלים כי ביום שלישי הקרוב, ז' באדר, יתקיים יום תפילה ותענית בהשתתפות כלל אנשי הקהילה.

על פי ההוראה, כלל אברכי הקהילה יצומו ביום שלישי, ובמהלך היום תתקיים עצרת הספד ותחנונים. הבחורים הצעירים יצומו חצי יום, והנשים לא יצומו, אלא יתנו פדיון נפש לצדקה. במקביל, ייערך מסע הלוויה לספרי התורה שעלו באש.

האדמו"ר הורה לאנשי הנהלת המוסדות בארה"ב ובישראל לסייע לבני הקהילה המתגוררים בירושלים, ולהשיב מהר ככל האפשר את תפקוד תלמוד התורה שממוקם בסמוך לבית המדרש שנשרף.

בשל כך הוחלט במוסדות סאטמר בבני ברק להכין מאות מנות אוכל עבור ילדי הת"ת בירושלים, זאת בשל העובדה שהמטבח בו הוכנו מידי יום ארוחת צהריים לתלמידים עלה כליל באש.

יממה לאחר השריפה מתברר כי בשונה מההערכה הראשונית בחסידות כי פלטה של שבת התלקחה, מדובר היה בנרות שבת שהוצבו במקום דליק וגרמו לדליקה.

מדוברות כיבוי האש נמסר הבוקר: "ממסקנות צוות החקירה עולה בסבירות גבוהה כי נרות שבת שהושארו ללא השגחה על סטנד ארעי דליק היו הגורם לפרוץ השריפה".

כזכור, בשריפה הגדולה שפרצה במהלך שעות הלילה המאוחרות של ליל שבת, מבנה של בית כנסת ותלמוד תורה של חסידי סאטמר מהר"א בגאולה נשרף - ותקרת בית הכנסת קרסה. בנוסף, גם תלמוד תורה של החסידות הסמוך לבית הכנסת ניזוק מהלהבות שככל הנראה החלו בתוך בית הכנסת עצמו.

טפסר משנה שי נחמיה, מפקד תחנת אומה, תיאר את השריפה: "צוותי תחנת אומה שהגיעו למקום הבחינו בשריפה מפותחת בגג בית המדרש הגובל עם מבנה ישיבה בן 3 קומות שבו עשרות חדרים, עשן כבד חדר למבנה הישיבה וגרם לנזק כבד, גג בית המדרש קרס. לוחמי האש מנעו התפשטות למבנים הסמוכים ופינו משם את התושבים.

"8 ספרי תורה חולצו לחלקם נגרם נזק, ומאות ספרי קודש וסטים של תפילין, כל זאת תחת אש מתקרת בית המדרש והחשש הכבד מקריסה. נחישותם של הלוחמים מנעה אסון כבד בנפש וברכוש. הוקם צוות חקירה מיוחד לבחינת נסיבות האירוע", לשון נחמיה.

תגיות:ירושליםשריפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה