חדשות בעולם

בשל ההתחממות: יצור ארסי מתרבה בקצב מטורף באוסטרליה ונצפה גם לא פעם בישראל

יצור מוזר דמוי זכוכית כחולה עורר סערה גדולה ברשתות החברתיות בעולם, לאחר שתועד על ידי רוחץ באחד מחופי אוסטרליה. כעת מתברר שהוא תועד גם לא פעם בחופי ישראל

אא

יצור מוזר דמוי זכוכית כחולה עורר סערה גדולה ברשתות החברתיות בעולם, לאחר שתועד על ידי רוחץ באחד מחופי אוסטרליה. 

לצד תמונה שבה צולם היצור ממש מקרוב, ביקש הגולש לדעת באיזה סוג של יצור מדובר תוך שהוא מזהיר כי "יש ערמות שלו בחוף איגלז נסט. מישהו יכול להגיד לי מה זה?", כתב. 

הצעות רבות התקבלו: חלק מהגולשים טענו כי מדובר בשלפוחן מצוי ואחרים טענו שמדובר בחסילון. בסוף התגייס מדען בשם ג'יימי סימור לנדב את המידע המדויק וכתב כי מדובר ביצור בשם 'רפסודת מים' שקרוב למשפחת כפורי הים הכחולים שמכונים גם 'פורפיטה' ונצפו לא פעם גם בישראל. 

לדבריו היצור מגיע לחופים שבהם הטמפרטורות מתחממות באופן מיוחד, והגם שלפני 20 שנה היה נדיר לראותם - היום הם נפוצים בחופים רבים בעולם. למה זה בעצם מידע לא משמח במיוחד? היות ומדובר ביצור ארסי שהעקיצות שלו עלולות להיות קטלניות.

"אמנם העקיצות שלו לא קטלניות כמו אלו של השלפוחן שנפוץ הרבה יותר, אך העקיצות שלו כואבות גם הן ועשויות לצרוב על העור למעלה משעתיים. הבעייתיות היא שבשל גודלם המזערי, קשה מאוד להתרחק מהם. הגודל המקסימלי שלהם מגיע ל-7 ס"מ בלבד", הוא מסכם.

תגיות:אוסטרליהיצוריםסכנהארס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה