חדשות בארץ

מחאת השמאל: מפגינים הבעירו מדורה באיילון ונשכו שוטרים

התפרעויות אלימות במחאת השמאל נגד הרפורמה המשפטית: מפגין כתב בסיד על הכביש "ביבי בוגד", מספר שוטרים הותקפו וננשכו על ידי מפגינים

  • ה' אדר התשפ"ג
ההפגנה בתל אביב, אמש (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)ההפגנה בתל אביב, אמש (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

אלימות קשה במחאת השמאל: במהלך המחאה נגד הרפורמה המשפטית אמש (מוצ"ש) חסמו המוחים את נתיבי איילון ותקפו שוטרים. האלימות התרחשה לקראת סוף ההפגנה, כאשר כמה מאות מוחים ירדו לכיוון נתיבי איילון, פרצו את מחסומי המשטרה והחלו לצעוד על הכביש המרכזי של אזור גוש דן. כמה מהמפגינים הבעירו מדורה על הכביש, ואחד המפגינים גם צבע בסיד את הכיתוב "ביבי בוגד". מספר שוטרים נזקקו לטיפול רפואי לאחר שהותקפו על ידי חלק מהמפגינים. שתי שוטרים אף פונו מהמקום לאחר שננשכו על ידי שני מפגינים.

המשטרה עצרה 18 מהמפגינים שחסמו את נתיבי איילון והתעמתו עם שוטרים במקום. 5 מהם יובאו היום לדיון בהארכת מעצרם

ראש הממשלה נתניהו הגיב בשלוש מילים בלבד כשכתב: "די עם ההסתה", תוך שהוא משתף את הסרטון של המפגין כותב על הכביש "ביבי בוגד".

בקואליציה הגיבו להתפרעויות האלימות. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר: "אני ממש בעד חופש הביטוי והמחאה, אבל העובדה שהרבה אנשים טובים והגונים מבין מתנגדי הרפורמה לא שמים לב לעוול הזה ולא מסוגלים להיות קשובים לזעקה שלנו מבאסת.

סמוטריץ' השווה את התייחסות המשטרה למפגיני השמאל לעומת ההתייחסות למפגינים בהתנתקות: "על הרבה פחות מזה המשטרה פירקה למתנגדי הגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון את הצורה במכות, ילדות נשלחו למעצר עד תום ההליכים, עבדכם הנאמן ישב שלושה שבועות במעצר שב"כ באגף 7 בכלא שקמה באשקלון עם כמה עשרות מחבלי חמאס, וכנגד שפי פז הוגשו חמישה כתבי אישום והיא נשלחה למעצר בית. זה ה'שוויון' השקרי שהשמאל יצר כאן, ועכשיו הוא מספר שהוא חושש שהימין יפגע בו.

"השוואת היחס המפלה של מערכות המשפט האכיפה למפגיני ימין ושמאל זועקת לשמים ומהווה את ההוכחה הטובה ביותר לשחיתות והריקבון שפשו בהן ולצורך החיוני ברפורמה המתקנת שלנו. ושיהיה ברור, אני ממש בעד חופש הביטוי והמחאה וממש לא רוצה שהמערכת תדרוס ותרמוס את מפגיני השמאל כמו שהיא עושה למפגיני ימין, חרדים, מתנחלים, יוצאי אתיופיה ועוד, אבל העובדה שהרבה אנשים טובים והגונים מבין מתנגדי הרפורמה לא שמים לב לעוול הזה ולא מסוגלים להיות קשובים לזעקה שלנו מבאסת". לשון סמוטריץ'.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחס גם הוא לאלימות המפגינים: "השתוללות המפגינים הבלתי חוקית בתל אביב, הכוללת הבערת צמיגים על כבישי איילון וריסוס כתובת המאשימה את ראש ממשלת ישראל בבגידה, מלמדת כי מדובר במחאת אנרכיסטים שלא מבקשים את חופש הביטוי אלא את חופש השיסוי.

בן גביר דרש מלפיד וגנץ לגנות את ההתפרעויות: "אני קורא ליאיר לפיד ובני גנץ לגנות באופן מיידי את ההתפרעות האנרכיסטית והמסיתה הזו. הנחיתי את המשטרה לפעול באפס סובלנות מול האלימות, ההסתה והאנרכיה. אסור לאפשר לאנרכיסטים להבעיר את תל אביב".

תגיות:אלימותאיתמר בן גבירבצלאל סמוטריץ'הרפורמה המשפטיתהפגנות השמאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה