חדשות בארץ

הממשלה אישרה את תקציב המדינה לשנים 2024-2023

תקציב המדינה לשנת 2023 יעמוד על כ-484 מיליארד שקל, וב-2024 על כ-513 מיליארד שקל. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "כלכלת ישראל איתנה, עם התמיכה הגורפת של שרי הממשלה היום היא חזקה יותר". שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "התקציב מוטה צמיחה ותשתיות, ויסייע לשמירה על התפתחותה של מדינת ישראל"

נתניהו וסמוטריץ’, ארכיון (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)נתניהו וסמוטריץ’, ארכיון (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 14:18)

בתום שעות של דיונים, הממשלה אישרה בצהריים (שישי) את תקציב המדינה לשנים 2023 ו-2024, על פי הצעתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. התקציב לשנת 2023 יעמוד על כ-484 מיליארד שקל, וב-2024 על כ-513 מיליארד שקל. הדיונים על התקציב עוברים כעת למגרש הפרלמנטרי, ועל הממשלה לאשרו בכנסת בקריאה שנייה ושלישית עד ה-29 במאי.

השרים הצביעו פה אחד בעד התקציב, למעט שר התיירות חיים כץ שלא השתתף בישיבה והחרים את ההצבעה לאחר שלא הגיע להבנות עם האוצר על תקציב משרדו. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי במסגרת התקציב יוצא לדרך השלב הראשון של תוכנית חינוך חינם לגילאי 3-0 - חינוך חינם בגילאי 3-2. תקציב משרד החינוך יעמוד על 84 מיליארד שקלים - התקציב הגדול ביותר שקיבל המשרד אי פעם.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שדרישתו הראשונית הייתה לקבל תוספת של 14 מיליארד למשרדו, סיכם עם ראש הממשלה ושר האוצר על תוספת של תשעה מיליארד שקל. מלשכתו נמסר כי "סכום חסר תקדים התווסף למשרד לביטחון לאומי (משטרה, שב"ס וכב"ה) בתקציב המדינה. התוספת תאפשר בעוד מספר חודשים להתחיל להקים את המשמר הלאומי, לגייס אלפי שוטרים, יותר מ-1,200 סוהרים ומאות לוחמי אש ולהעלות את משכורות השוטרים בשנה הקרובה, בסכום של 400 מיליון שקלים ו-100 מיליון שקלים מענקים לשוטרים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לאחר אישור התקציב: "אני מבקש להודות לשרות ולשרים, ולכל אלו שעזרו במאמץ, לצוותים המשפטיים ולצוותים המשרדיים. אבל מעל הכל ולפני הכל, לשר האוצר. הייתי בתפקיד הזה, זה לא תפקיד קל, ואתה עמדת בפרץ, כדי למנוע פריצה – וזה חשוב".

"אנחנו רוצים להראות שהמסורת שיצרנו כאן במדינת ישראל, של כלכלה חופשית עם אחריות פיסקאלית ומוניטרית ותיאום בין הדברים, ועצמאות הבנק, אלו הדברים שעומדים לנו בכל עת, ובמיוחד בעת הזאת. אני חושב שהתקציב הזה עושה את זה, והוא עושה את זה גם על רקע נתוני מאקרו כלכליים מהטובים ביותר שאני זוכר בכל שנותיי בתפקיד".

"כלכלת ישראל חזקה, היא איתנה", הצהיר נתניהו. "עם התמיכה הגורפת הזאת של שרי הממשלה היום, היא חזקה יותר".

השר סמוטריץ' אמר: "אזרחי ישראל, הקמנו יחד ממשלה לפני פחות מחודשיים, ולכל אחד מהשותפים בממשלה יש תוכניות עבודה גדולות ורחבות. היום הזה עשינו צעד ראשון וחשוב בכיוון הנכון. היום העברנו בממשלה תקציב דו-שנתי ותוכנית כלכלית, וזהו צעד טוב למדינת ישראל, טוב לכלכלת ישראל וטוב לאזרחי ישראל".

"בתקציב המוצע אנחנו רואים לנגד עינינו את המעמסה הגדולה המונחת על כתפי אזרחי ישראל, ועמלנו רבות כדי להיאבק ביוקר המחיה המקשה על כל אזרח ואזרחית בישראל. הגשנו תקציב מרוסן ואחראי ועמדנו במסגרות התקציב כפי שהצבנו לעצמנו, כנדרש בעת הזאת במים הסוערים של הכלכלה העולמית".

סמוטריץ' הוסיף כי "התקציב הדו-שנתי מוטה צמיחה ותשתיות, וזה יסייע בעזרת השם לשמירה על התפתחותה של מדינת ישראל ותחזוק יציבותה של הכלכלה הישראלית. בתקציב פנינו לכל שכבות האוכלוסייה – מהאוכלוסיות החלשות הדורשות סעד ותמיכה דרך מעמד הביניים החשוב כל כך לכלכלה הישראלית ועד לקטרי המשק הישראלי. בתקציב הקרוב יש בשורות חשובות לאזרחים הנאנקים תחת הנטל, ועם זאת הצבנו חזון שיחזק את האיתנות הפיננסית של מדינת ישראל".

"אני מאמין בכלכלה הישראלית, אני מאמין באזרחי ישראל ואני גאה בתוצאה שהבאנו. אני מבקש להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו על העבודה המשותפת ולשרי ממשלת ישראל על האחריות הרבה שגילו בתהליך בניית התקציב. האחריות המיניסטריאלית של כל אחד ואחת מהשותפים אפשרו העברת תקציב מצוין למדינת ישראל".

"אזרחי ישראל, אתם בידיים טובות. נעביר בעזרת השם את התקציב בכנסת ונמשיך לעבוד למענכם לילות כימים", סיכם סמוטריץ'.

תגיות:תקציב המדינהמשרד האוצרבצלאל סמוטריץ'בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה