חדשות בארץ

הליכוד הגיש תלונה במשטרה נגד אהוד ברק: ’’קרא למרי אזרחי וסירוב פקודה’’

בליכוד הגישו תלונה במשטרה נגד ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, שיצא בוועידת "הארץ" נגד הרפורמה המשפטית של הממשלה ואמר: "כשיש פקודות שמתנוסס עליהן דגל שחור, חובתו של החייל או הקצין לא לבצע"

ברק בוועידת "הארץ", אתמול (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ברק בוועידת "הארץ", אתמול (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

מפלגת הליכוד הגישה הבוקר (שישי) תלונה במשטרה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, בדרישה לפתוח נגדו בחקירה פלילית בעקבות דברים שאמר אתמול בכנס "הארץ" נגד רפורמת המשפט המקודמת על ידי הממשלה. מהליכוד נמסר כי התלונה הוגשה לאחר שברק "קרא למרי אזרחי וסירוב פקודה".

במכתב התלונה שהוגש למשטרה נכתב: "חופש הביטוי מעניק הגנה לדעות שונות, ביניהן לדעות המבקרות את השלטון, ואולם חופש הביטוי אינו מעניק הגנה לנבחר ציבור לשעבר שעושה בו שימוש ציני, שרואה בו כלי נשק להסתה פרועה שמטרתה לחולל מלחמת אזרחים, לקריאה למרד בממשלה שזכתה לאמון העם בבחירות ולאמון הכנסת".

ברק, שהשתתף בוועידת הדמוקרטיה של "הארץ", הקרן החדשה ומכון זולת, אמר: "כשיש פקודות שמתנוסס עליהן דגל שחור, זה לא זכותו של החייל או הקצין לא לבצע - זה חובתו. כך משננים בקורס מ"כים וקורס קצינים. המקבילה האזרחית של זה היא פה".

"יש לנו חוזה עם המדינה. אנחנו נלחמנו וקברנו חברים בשליחות ממשלה, ולא שאלנו אחד את השני בטנק או במטוס אם הוא מהמערך או מהליכוד, וגם היום במלחמה כוללת - ימלאו פקודות. אבל יש את 'בין המלחמות'. יש לנו חוזה עם דמוקרטיה ליברלית, ואין לנו חוזה ולא יכול להיות לנו חוזה עם שום דיקטטור תחת שום תחפושת".

"אם הם לא יעצרו, אנחנו בתוך שישה שבועות נהיה בדיקטטורה והציבור יצטרך לעשות את מה שלא עושים הנציגים שלו בכנסת", הוסיף ברק. "הניסיון ההיסטורי הראה שכאשר 3.5 אחוז מהאוכלוסייה מתמיד באופן עיקש בהפגנות ומחאה בכל האמצעים שלרשותו, הממשלה או מתקפלת או נופלת. אני לא יודע איזה נזקים יגרמו לאורך הדרך, אבל אני בטוח שננצח כי אנחנו בצד הנכון של ההיסטוריה ואנחנו לא מפחדים משום דבר ולא מאף אחד".

תגיות:הליכודאהוד ברקהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה