חדשות בארץ

הרמטכ"ל הלוי: להשאיר את המחלוקת מחוץ לצה"ל

בהתייחסות ראשונה למחלוקת בנוגע לרפורמה המשפטית, קרא הרמטכ"ל הרצי הלוי להותיר את הצבא מחוץ לוויכוח: "הדרך היחידה לקיים צבא מילואים"

הלוי (צילום: פלאש 90)הלוי (צילום: פלאש 90)
אא

‏הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, התייחס היום (חמישי) לראשונה למחלוקת הפוליטית והציבורית ביחס לרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה, וקרא להשאיר את הצבא מחוץ לוויכוח: "זו הדרך היחידה לקיים צבא מילואים".

בנאום שנשא בטקס סיום קצינים קרביים, אמר הלוי כי "בימים אלה מטלטלת מחלוקת את החברה הישראלית. צה"ל הוא נקודת מפגש ייחודית של צבא וחברה, ולפיכך המחלוקת מגיעה גם אל משרתיו: חייליו - אזרחיה, מפקדיו - בניה. חיילי צה"ל וקציניו אינם משרתים בארצות רחוקות, הם מגנים על הבית, ליד הבית, הולכים וחוזרים אל הבית, והדיון בבית ער. כשם שידענו להכיל את הייחודיות הזו לאורך שנות קיומו של צה"ל כצבא העם, נדע לעשות זאת גם כיום".

הרמטכ"ל הדגיש כי משימתו של צה"ל היא להגן על המדינה ולשמור על ביטחון אזרחיה, ומשכך יש להותיר את המחלוקת מחוצה לו: "המשרתים בצה"ל כפופים לחוק ולפקודות הצבא ופועלים על פי רוח צה"ל וערכיו. לרחשי המשרתים בדבר המחלוקת נהיה קשובים, לא על מנת לתפוס בה צד, אלא כדי להותירה בחוץ ולשמור על צה"ל אחד, מלוכד סביב משימותיו המורכבות".

"נכבד את אופיו המיוחד של כוח המילואים שלנו, נזכור ונזכיר: שני אנשי מילואים יכולים לעמוד משני צידי המחלוקת, ולא לערב בה את המדים. הם יבואו למילואים, ילבשו את המדים, ישאירו את המחלוקת בחוץ וייצאו למשימה שכם אל שכם, כתף אל כתף. כאשר הם אינם בשירות פעיל, אנשי המילואים הם אזרחים ואזרחיות ועומדות להם כל הזכויות מהן נהנים אזרחים במדינה דמוקרטית; ההפרדה הזו הינה הדרך היחידה לקיים צבא מילואים שנחיצותו רבה מאוד", סיכם הרמטכ"ל.

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס אף הוא, בנאומו בטקס, לרפורמה המשפטית ולמאמציו להביא להידברות בין הקואליציה והאופוזיציה: "בימים אלה אני עושה כמיטב יכולתי, יום ולילה, מתוקף תפקידי כדי להגיע להסכמות רחבות שימנעו פילוג נורא בתוכנו וישמרו על מדינתנו כמדינה יהודית ודמוקרטית, ברוח ערכי מדינת העצמאות המקפידה על שלטון חוק, ושומרת מכל משמר על זכויות האזרח והמיעוטים בתוכה".

תגיות:צה"להרצי הלויהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה