חדשות בארץ

"החלטה היסטורית": עומאן תאפשר מעבר טיסות חברות תעופה ישראליות בשטחה האווירי

האישור העומאני מצטרף לאישור של ערב הסעודית, ויאפשר קיצור משמעותי של משך הטיסות מישראל ליעדים באסיה. שר החוץ אלי כהן: "החלטה היסטורית ומשמעותית עבור הכלכלה הישראלית ולמטייל הישראלי"

מסקט בירת עומאן (צילום: shutterstock)מסקט בירת עומאן (צילום: shutterstock)
אא

(עודכן: 14:53)

עומאן הודיעה היום (חמישי), כי תאפשר לחברות תעופה ישראליות לעבור בשטחה האווירי. ההודעה באה לאחר חודשים של מגעים בין משרד החוץ לבין הרשויות בסולטנות המפרצית.

האישור העומאני מצטרף לאישור דומה של ערב הסעודית. הוא יאפשר את קיצור משך הטיסות מישראל ליעדים באסיה ביותר משעתיים, ובכך יהפוך את חברות התעופה הישראליות לתחרותיות יותר ויפחית משמעותית את מחירי הכרטיסים.

שר החוץ אלי כהן מסר: "מדובר בהחלטה היסטורית ומשמעותית עבור הכלכלה הישראלית ולמטייל הישראלי. היא תקצר את הדרך לאסיה, תוזיל את העלויות לאזרחי ישראל ותסייע לחברות התעופה הישראליות לתחרותיות יותר".

"אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו, למל"ל, למנכ"ל משרד החוץ רונן לוי ולעובדי המשרד המסורים שפעלו למען אזרחי ישראל והכלכלה הישראלית. תודה מיוחדת לידידנו סולטן עומאן היית'ם בן טארק אאל סעיד ולידידינו בארצות הברית שליוו אותנו לאורך כל המהלך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: "המזרח הרחוק הוא לא כל כך רחוק, והשמיים הם כבר לא הגבול. זהו יום של בשורה גדולה לתעופת ישראל. ישראל הופכת בעצם להיות נקודת מעבר מרכזית בין אסיה לבין אירופה".

"אנחנו פעלנו לפתוח את המרחב האווירי, תחילה מעל ערב הסעודית. מ-2018 כשביקרתי בעומאן, גם להוסיף את עומאן, כדי שנוכל לטוס ישירות להודו, אחר כך לאסיה ואחר כך לאוסטרליה. הדבר הזה הושג היום, אחרי מאמצים רבים, כולל בחודשים האחרונים. אז יש בשורה גדולה - ישראל נפתחת למזרח בהיקף חסר תקדים".

(צילום: איתי בית-און, לע"מ)

מחברת אל על נמסר בתגובה כי היא "מברכת את  ממשלת ישראל על ההישג הגדול והמשמעותי עבור עם ישראל וחברות התעופה הישראליות. הסכמי אברהם ממשיכים להביא בשורות מצוינות, ואנו שמחים להיות חברת התעופה שתישא את דגל ישראל מעל שמי סעודיה ועומאן. מתן קבלת האישור ממדינת עומאן יאפשר לחברה לקצר חלק מנתיבי הטיסה למזרח הרחוק, וכן יאפשר לחברה לבחון פתיחת נתיבים חדשים כגון אוסטרליה, ואף לשוב ולטוס להודו".

תגיות:אלי כהןאסיהעומאןחברות תעופהבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה