חדשות בעולם

סופרמרקטים בבריטניה התחילו להגביל קניית ירקות לצרכנים - לא תאמינו מדוע

בעייה באספקת ירקות בבריטניה בשל נזקי מזג אוויר וחשבונות חשמל גדולים לחקלאים, הביאה את הסופרמרקטים בבריטניה להכריז על הודעת הגבלה יוצאת דופן לצרכנים

(shutterstock)(shutterstock)
אא

בעייה באספקת ירקות בבריטניה בשל מזג אוויר וחשבונות חשמל גדולים לחקלאים - הביאה את הסופרמרקטים בבריטניה להכריז על הודעת הגבלה יוצאת דופן לצרכנים. 

מדובר בשני סופרים גדולים ביותר בשם Asda ו-Morrisons, כשהאחרונה שבהם מגבילה את הקניות של מלפפונים, עגבניות, פלפל גמבה וחסה. אסדה לעומתה הגבילה את הקניות גם בברוקולי, כרובית ופטל. 

"ההגבלה נועדה להבטיח שלא יהיה מחסור ושכולם יוכלו לקנות", אומרים מנהלי רשתות המזון.

הבעיה הגדולה מתחילה גם בחקלאות המקומית שצומצמה בצורה משמעותית בעקבות עליית המחירים. יוקר המחיה בבריטניה הביא חקלאים רבים ל'פשיטת רגל' ולחוסר אפשרות להמשיך לגדל ירקות באותה כמות. "ייצור מקומי של מלפפונים ועגבניות הגיע לשיא בלתי יאומן. מאז 1985 לא זכורות לי רמות נמוכות כל כך של ייצור", כך אמרה נשיאת איגוד החקלאים הבריטי, מינט באטרס. 

לדבריה, החלקאים צורכים הרבה אנרגיה לגידול הירקות, וכורעים תחת חשבונות החשמל הגדולים. "הממשלה צריכה לפעול כדי להפחית את האינפלציה עבור היצרנים", היא מוסיפה. 

ואם לא די ביוקר המחיה, הרי שגם פגעי מזג האוויר מתווספים לכך: בשנה שעברה נפגעו עשרות שדות מהכפור שהיה בדצמבר. "גזר, כרובית, כרוב, מלפפון ועגבנייה פשוט נזרקו לפח בכמויות. הגידולים נפגעו בשל הכפור שהיה כאן ובגלל המחסור שנוצר, גם המחירים על הירקות שניצלו - קיפצו לשמיים".

 

תגיות:ירקותסופרמרקט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה