חדשות בארץ

יום קרב בשכם: כוחות הביטחון חיסלו מבוקשים, צה"ל נערך לפיגועי נקמה

כוחות ימ"מ וצה"ל חיסלו שלושה מבוקשים שהתבצרו בבית בקסבה של שכם. משרד הבריאות הפלסטיני מסר על עשרה הרוגים ויותר מ-100 פצועים בחילופי האש. בחמאס ובג'יהאד האסלאמי מאיימים בנקמה

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

(עודכן: 17:39)

כוחות ימ"מ וצה"ל פעלו הבוקר (רביעי) בקסבה של שכם, וכיתרו בית בו הסתתרו מחבלים מקבוצת הטרור "גוב האריות" ומהג'יהאד האסלאמי. הפעילות נועדה לעצור שלושה מבוקשים, המעורבים בפיגועי ירי ביהודה ושומרון ובתכנון פיגועים נוספים. השלושה סירבו להסגיר את עצמם וחוסלו בחילופי אש עם הכוחות. משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי בחילופי האש נהרגו עשרה פלסטינים ונפצעו למעלה מ-100. בחמאס ובג'יהאד הפלסטיני מאיימים בנקמה.

אחד המחבלים שחוסלו הינו חוסאם אסלים, בן 24, מראשי "גוב האריות", שביצע פיגועי ירי ומטען והיה חבר בחוליה שביצעה את הפיגוע בו נפל לוחם צה"ל, סמ"ר עידו ברוך הי"ד. בחילופי האש נהרגו גם וליד דחיל, בן 24, פעיל "גוב האריות", ומחמד עא פתאח, בן 24, פעיל ג'יהאד אסלאמי. השניים ביצעו פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל ביהודה ושומרון.

בהודעה משותפת לצה"ל ולשב"כ נמסר כי "במהלך ניסיון מעצרם, אחד המבוקשים יצא מתוך המבנה ונורה על ידי כוחותינו. שני המחבלים הנוספים פתחו בירי ונוטרלו בחילופי אש עם הלוחמים. ריכוז מאמץ מודיעיני ומבצעי של השב"כ, הביא לאיתור המבוקשים בדירת מסתור בקסבה בשכם. לאחר כיתור המבנה הציעו כוחות הביטחון להסגיר עצמם, ומשסירבו ופתחו באש, פעלו כוחות הביטחון על מנת לסכל את חוליית הטרור".

במהלך פעילות הכוחות נורתה לעברם אש כבדה. הם השיבו אש לעבר המחבלים היורים ופגעו בהם.

הרשות הפלסטינית גינתה את הפעילות הישראלית בשכם, ובחמאס ובג'יהאד האסלאמי שיגרו איומים. גורם צבאי בכיר אמר כי ישראל נערכת לפיגועי נקמה ולאפשרות לירי רקטי מרצועת עזה. בהערכת מצב מיוחדת שהתקיימה במשטרה בעקבות האירועים בשכם הוחלט על העלאת רמת הכוננות.

תגיות:שכםצה"לטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה