מעניין

אחרי 20 שנה: תכשיטי הזהב של הסבתא המנוחה נמצאו בחצר האחורית

20 שנה לאחר שהטמינה הסבתא את תכשיטי הזהב שלה בחצר, האוצר נמצא ביום שבאו להיפרד בני משפחתה מהבית שנמכר

  • א' אדר התשפ"ג
אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

לפני 20 שנה, הטמינה סבתה של ליאת תכשיטי זהב בתוך תיבת אוצר בחצר ביתה, זאת משום שחששה שיגנבו אותם. לפני מותה, היא ביקשה מבני משפחתה שימצאו את האוצר, אמרה להם איפה הוא נמצא, אך גם לאחר חפירות מרובות לא נמצא דבר. למרבה המזל, תיבת האוצר נמצאה בדיוק ביום שנמכר הבית ונמסר לדייריו החדשים.

ליאת, הנכדה של סבתא אסתר שהלכה לעולמה, סיפרה בתוכנית הבוקר עם ניב רסקין: "לפני מותה, היא החליטה שהיא לא רוצה שנקבל את זה אחרי שתלך, אלא שנמצא את זה. היא רוצה להסביר לנו מה כל תכשיט ולחלק את זה בינינו. היא ביקשה שנחפש את זה. היא כבר הייתה במיטה, לא יכלה לקום. היא אמרה לנו שהטמינה את זה בין העץ למדרכה. אמא שלי ואני חפרנו מסביב. היא כל פעם שאלה מה עם התיבה, מה עם התכשיטים. לא רצינו לצער אותה, אמרנו לה שנמשיך לחפש - אבל היא הבינה שזה כנראה לא שם כבר".

ליאת הוסיפה שחלק מבני המשפחה חשבו שאולי הסבתא מדמיינת, אולי בגלל שהיא כבר מבוגרת, אבל היו גם את אלו שהאמינו שתיבת אוצר אכן קיימת. סבתא אסתר הלכה לעולמה, אך בני המשפחה המאוכזבים לא הצליחו למצוא את תיבת האוצר המדוברת. "הייתה מועקה מאוד גדולה שלא הגשמנו לה את החלום. גם לה הייתה מועקה, היא הייתה מאוד עצובה. הבנו שכנראה זה נגנב, שמישהו מצא את זה - אולי ראו אותה מחביאה", סיפרה ליאת.

התכשיטים שנמצאו. צילום מסך מתוכנית הבוקר עם ניב רסקיןהתכשיטים שנמצאו. צילום מסך מתוכנית הבוקר עם ניב רסקין

אלא שאז, הבית שבו התגוררה הסבתא נמכר והגיע היום שבו המשפחה הייתה צריכה למסור את המפתח. ליאת התעוררה בבוקר להודעה מאמא שלה בקבוצת הוואטסאפ המשפחתית: "אני מזכירה לכם שהיום אנחנו נפרדים מהבית. תבואו לקחת דברים אחרונים ולהיפרד".

בדרכה להיפרד מהבית, פגשה ליאת לגמרי במקרה את השכן, אורי לינר בן ה-12, שהחזיק בידיו גלאי מתכות. "הייתה כתבה בחדשות וזה עשה לי חשק לקנות גלאי", הסביר אורי, "אני לא כזה מחפש איתו, במקרה ביום הזה יצאתי איתו מהבית. ליאת שאלה אם אני יכול להשאיל לה את הגלאי". אורי וחבריו התנדבו לחפש עבורה את תיבת האוצר באמצעות גלאי המתכות, ובאמת באיזור שבו הייתה אמורה להיות התיבה – הגלאי צפצף.

"בהתחלה חפרנו במקום שבו זה היה אמור להיות ומצאנו בורג. המשכנו לחפש, חפרנו, ומצאתי חתיכה של קופסת פלסטיק. חפרתי עוד קצת, הכנסתי את היד ופתאום קלטתי שרשרת זהב על היד שלי", סיפר אורי.

ליאת אומרת שבאותו רגע היא הרגישה הקלה: "לא התעניינו בתכשיטים בכלל, לא הסתכלנו עליהם, פשוט ירדה לנו אבן מהלב שמצאנו את זה. זאת הייתה התרגשות מאוד גדולה. זה הפך את יום הפרידה מהבית של סבתא מיום עצוב, ליום סופר שמח".

תגיות:מענייןויראלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה