חדשות בארץ

קרעי: "התאגיד רומס ברגל גסה את החוק"

במכתב לחברי מועצת תאגיד השידור הישראלי, טען שר התקשורת שלמה קרעי כי באופן בו מסקר התאגיד את הרפורמה המשפטית הוא "רומס ברגל גסה את חובתו החוקית ופוגע קשות באינטרס הציבורי שבשמו הוא מתיימר לשדר"

קרעי (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)קרעי (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

שר התקשורת שלמה קרעי שיגר היום (רביעי) מכתב לחברי מועצת תאגיד השידור הישראלי, בו טען כי התאגיד מפר את הוראות חוק השידור הציבורי באופן בו הוא מסקר את הרפורמה המשפטית.

"כידוע לכם, סעיף 7(ב) לחוק התאגיד שמכוחו אתם פועלים קובע כי התוכן שיספק התאגיד 'יתן ביטוי הוגן, שוויוני ומאוזן למגוון ההשקפות והדעות הרווחות בציבור בישראל'", פתח קרעי את מכתבו. "בשבועות האחרונים ממשלת ישראל, שנבחרה בבחירות חוקיות וזכתה ברוב ברור, מקדמת שינויים במערכת המשפט. מעיון, בלתי ממצה בעליל, בתכני התאגיד כפי ששודרו לאחרונה עולה כי התאגיד רומס ברגל גסה את חובתו החוקית ופוגע קשות באינטרס הציבורי שבשמו הוא מתיימר לשדר".

להנמקת דבריו, ציין קרעי מספר דוגמאות מתכני התאגיד ששודרו בנוגע לרפורמה המשפטית, והוסיף: "לא זו אף זו, בסיקורי התאגיד, הרפורמה מכונה שוב ושוב 'מהפכה'. להבנתי, אין המדובר בתיאור ענייני אלא בתעמולה ובנקיטת עמדה ברורה ומוטה ביחס למושא הסיקור".

"במהדורות החדשות השעתיות בקול ישראל מכונות המחאות נגד הרפורמה בשם 'המחאות נגד החלשת מערכת המשפט', משל הטענה הפוליטית של המוחים היא אמת מוחלטת. גם כאן, מדובר בכינוי שאינו נייטרלי, אלא מבטא בניגוד לחוק את סדר היום של עורכי המהדורה".

"הרפורמה המשפטית היא הגשמת רצונו המובהק של רוב הציבור הישראלי, כפי שהובע בבירור בבחירות האחרונות", הצהיר קרעי. "מתנגדי הרפורמה בוודאי רשאים למחות נגדה באמצעים החוקיים והלגיטימיים העומדים לרשותם. אין חולק בדבר חובתו של התאגיד לשדר ולתת ביטוי למחאות אלה. אלא שנוכח המקבץ המדגמי שהובא לעיל, עולה חשש ממשי כי שידורי התאגיד הינם מגמתיים, מוטים באופן בולט, ולמצער לא נותנים כלל במה לחלקים ניכרים בציבור המבקשים להשמיע קול אחר".

"נוכח האמור לעיל, נכון יהיה, ויפה שעה אחת קודם, שהמועצה תבהיר לפועלים בשם התאגיד, כי חובתם הראשונה במעלה היא לעשות שימוש במשאב הציבורי היקר שהופקד בידן בחרדת קודש, ובאופן המשרת את כלל האוכלוסייה ובאופן שיהיה בו להביא לתיקון ההטיה".

"כחלק מההסכם הלא כתוב שבין הציבור לבין תאגיד השידור הציבורי, מחויב התאגיד לתת ביטוי הוגן, מאוזן ושוויוני למגוון הדעות בציבור הישראלי, ובכלל זה לציבור התומך ומצדד בעריכת שינויים משמעותיים במערכת המשפט", סיכם שר התקשורת.

תגיות:תאגיד השידור הישראליהתקשורת הישראליתשלמה קרעיהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה