חדשות בארץ

אדלשטיין ואלקין: "איראן הפכה את אוקראינה למגרש ניסוי צבאי"

חברי הכנסת יולי אדלשטיין וזאב אלקין, הנמצאים בביקור רשמי באוקראינה, ביקרו במעבדה לחקר המל"טים האיראניים. בפני השניים הוצגו מל"טים וחלקי מל"טים איראניים שנתפסו על ידי צבא אוקראינה בשנה האחרונה

אלקין ואדלשטיין במעבדה האוקראינית (צילום: דוברות)אלקין ואדלשטיין במעבדה האוקראינית (צילום: דוברות)
אא

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יורי אדלשטיין, ויו"ר סיעת המחנה הממלכתי, ח"כ זאב אלקין - הנמצאים בביקור רשמי באוקראינה - ביקרו היום (שלישי) במעבדה לחקר המל"טים האיראניים במכון מחקר של המודיעין הצבאי האוקראיני.

ביקורם במעבדה של אדלשטיין ואלקין, העומדים בראש אגודת הידידות הפרלמנטרית ישראל-אוקראינה, נעשה ביוזמת שר ההגנה האוקראיני. בפני המשלחת הישראלית הוצגו מל"טים וחלקי מל"טים איראניים שנתפסו על ידי צבא אוקראינה במהלך המלחמה בשנה האחרונה. אנשי המעבדה הציגו הוכחות שמדובר במל"טים מתוצרת איראן, כמו כתובת בפרסית שנשמרה בחלק אחד בטעות למרות ניסיונות להסוואת המקור. בנוסף, תאריכי ייצור שמופיעים על המל"טים מוכיחים בבירור שהם סופקו מאז תחילת המלחמה, וזאת בניגוד לטענות האיראניות.

חוקרי המעבדה פרסו בפני חברי הכנסת את הממצאים שלהם מחקר המל"טים ואת האתגרים השונים בהתמודדות עם איום מסוג זה. ראשי המכון וראשי משרד ההגנה האוקראיני הביעו את רצונם לשתף פעולה עם גורמים ישראליים במחקר ההתמודדות עם המל"טים האיראניים, וביקשו מאדלשטיין ואלקין לקדם את שיתוף הפעולה בנושא.

"איראן הופכת את אוקראינה למגרש ניסוי צבאי שלה, וזה מסוכן לישראל", אמרו שני חברי הכנסת.

אמש נפגשו אדלשטיין ואלקין עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, בלשכתו בקייב. במהלך הפגישה, שארכה כשעה, דנו על הצורך בהגברת הסיוע הישראלי לאוקראינה, כולל בתחום ההגנה נגד טילים ומל"טים איראניים. השיחה התמקדה גם בשיתוף פעולה ישראלי-אוקראיני נגד איראן בזירה הבינלאומית. בסיום הפגישה הביעו אלקין ואדלשטיין את עמדתם לגבי הצורך בשינוי המדיניות הישראלית והגברת הסיוע לאוקראינה.

במסגרת ביקורם באוקראינה, הגיעו אדלשטיין ואלקין לבניין הקהילה היהודית בקייב בלוויית שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי. את פניהם קיבל הרב משה אסמן, רבה של אוקראינה, שערך להם סיור בבית הכנסת המרכזי 'ברוצקי', במשרדי הרבנות הראשית ובמוסדות הקהילה. 

הרב אסמן אמר: "אני שמח לראות שלאחר שביקר כאן ידידי שר החוץ אלי כהן, מדינת ישראל ממשיכה לשלוח לכאן נציגים רשמיים שבאים לכאן באמצע המלחמה בכדי למצוא דרכים לעזור לעם האוקראיני ולקהילה היהודית, זאת עמידה בצד הנכון של ההיסטוריה".

תגיות:איראןאוקראינהיולי אדלשטייןזאב אלקין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה