חדשות בארץ

לקראת הצבעה בקריאה ראשונה: הכנסת דנה ברפורמה המשפטית

מליאת הכנסת דנה בהצעות הקואליציה לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים ולקביעה כי בג"ץ לא יוכל לפסול חוקי יסוד. יו"ר ועדת החוקה, שמחה רוטמן: "בית המשפט העליון פגע פגיעה אנושה בשלוש הרשויות ובכך פגע בעם, בריבון. את זה אנחנו באים לתקן"

רוטמן (צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת)רוטמן (צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת)
אא

במליאת הכנסת החל הערב (שני) הדיון בקריאה ראשונה על חלק מסעיפי הרפורמה המשפטית.

עם תחילת הדיון, הניפו רבים מחברי האופוזיציה את דגלי ישראל והתעטפו בהם. יו"ר הכנסת אמיר אוחנה הורה להוציא אותם מהמליאה, ואמר: "חשבתי שאולי חשוב שקולכם יישמע, אבל כנראה שאינכם רוצים בכך. אתם מבזים את הדגל כמו שאתם מבזים את המליאה".

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, הציג את שני התיקונים לחוק יסוד השפיטה שיעלו להצבעה בהמשך הערב. התיקון הראשון מבקש לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים, והתיקון השני מבקש לקבוע כי בית המשפט העליון לא יוכל להתערב בחוקי יסוד.

נאומו של רוטמן הופרע לאורכו על ידי חברי האופוזיציה. במקביל, מספר אזרחים שישבו ביציע האורחים החלו להתפרע ולדפוק על הזכוכית שמפרידה בין היציע למליאה, והוצאו בכוח על ידי הסדרנים.

"בית המשפט העליון פגע במעמדה של הרשות השופטת, וזה מה שעומד בלב התיקונים שעולים במליאת הכנסת היום", אמר רוטמן בנאומו. "בית המשפט העליון פגע בהליך בחירת השופטים והתערב בהליכי חקיקה. בית המשפט פגע פגיעה אנושה בשלוש הרשויות ובכך פגע בעם, בריבון. את זה אנחנו באים לתקן היום."

ח"כ רם בן ברק מיש עתיד תקף בחריפות את הרפורמה המוצעת: "זה גרוע יותר מכל המשטרים שאנחנו לא רוצים להיות כמוהם – לא הטורקים, לא ההונגרים ולא הפולנים. אני לא אתבייש, ואגיד גם מעל הדוכן הזה – גם בגרמניה הנאצית הם עלו לשלטון בצורה דמוקרטית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על דבריו של בן ברק: "האופוזיציה ירדה מהפסים: רם בן ברק משווה באופן מביש ושערורייתי את ממשלת ישראל לנאצים. מובילי המחאה ניסו לכלוא חברי קואליציה בבתיהם. חברי האופוזיציה ביזו את דגל ישראל במליאת הכנסת. האופוזיציה ירדה מהפסים – אנחנו ממשיכים".

תגיות:מליאת הכנסתהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה