ונשמרתם

הרופאים נדהמו: זו הסיבה בגללה אדם בן השנתיים סירב לאכול

אדם בן השנתיים סירב לאכול והתלונן על כאבים בפה. בדיקת רנטגן גילה כי הפעוט בלע טבעת שנתקעה בוושט

  • כ"ט שבט התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אדם, פעוט בן שנתיים ממזרח ירושלים, סירב לאכול במשך מספר ימים וטען שכואב לו בפה. ההורים לקחו אותו לבדיקה במוקד חירום במזרח העיר, שם נדהמו הרופאים לגלות כי בגרונו של הפעוט תקועה... טבעת של אמו.

הפעוט הובהל לחדר ניתוח, ותחת הרדמה כללית הוצא הגוף הזר בעזרת אנדוסקופ קשיח. "אדם הגיע אלינו כשהוא ללא מצוקה נשימתית'', הסבירה ד"ר ענת דינור, מנתחת ראש צוואר ורופאה בכירה במחלקה לאף אוזן גרון במרכז הרפואי שערי צדק. ''למזלו של אדם הטבעת נתקעה בוושט הפרוקסימלית ולא נגרמה סכנת חנק. אולם, החשש העיקרי במקרה של בליעת גוף זר בעל קצוות משוננים או חדים הוא עלול לגרום לפרפורציה (נקב) של הוושט שכן הוא ננעץ בדופן.

(צילום: דוברות שערי צדק)(צילום: דוברות שערי צדק)

דינור תיארה את התהליך באמצעותו הוצאה הטבעת: ''בחדר הניתוח תחת הרדמה כללית הגוף הזר הוצא בעזרת אנדוסקופ קשיח. לשמחתנו הפרוצדורה עברה בצורה בטוחה ללא סיבוכים ואדם חזר לאכול כרגיל זמן לא רב לאחר הפרוצדורה. העובדה שאדם דיווח להוריו שבלע את הטבעת והטיפול המידי מנעו נזק בלתי הפיך לוושט".

דינור מבקשת מהורים להיזהר ולשמור על ילדים מבליעת חפצים קטנים, כאשר החפץ המסוכן ביותר לבליעה הוא סוללות כפתור שמצויות במשחקי ילדים רבים ומהווה מקרה חירום רפואי. "הסוללה,ֶ המתמקמת בין הרקמות סוגרת מעגל חשמלי, ומייצרת נזק משמעותי לרקמות הסמוכות,ֶ בצקת, כיבים ואפילו פרפורציה תוך זמן קצר אם לא מחולצת במהירות".

אביו של אדם סיכם את האירוע: "אלוקים שמר עלינו. אנחנו מודים לצוות בשערי צדק על הטיפול המידי והמסור שהציל את חייו של אדם. זמן קצר לאחר הפעולה אדם כבר חזר לחייך ולאכול. האירוע הזה נתן לנו תזכורת שיש להיזהר ולשמור על הקטנים שלנו".

תגיות:ונשמרתםחנק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה