נפלאות הבריאה

נפלאות הבריאה ברומניה: "הסלעים החיים" שיכולים לגדול ולזוז

רומניה ידועה בזכות מגוון הסלעים שבה, אך מקום אחד מושך את תשומת ליבם של התיירים והמדענים – המקום בו נמצאים ה"סלעים החיים", שיכולים לגדול ולזוז, כמו יצורים חיים

  • כ"ח שבט התשפ"ג
צילום: shutterstockצילום: shutterstock
אא

המדינה המזרח אירופאית ברומניה היא יעד תיירותי מוביל בזכות הנופים היפים והמסורת המקומית. אך רומניה גם ידועה בזכות מגוון הסלעים שבה. העיר שבולטת במיוחד ביופיה היא קוסטסטי, עיר קטנה ששוכנת צפונית לבוקרשט, עיר הבירה של המדינה. בקוסטסטי ישנם סלעים מיוחדים שקשה למצוא במקומות אחרים.

אותם סלעים אינם רק יפים, אלא סוג של תופעת טבע נדירה. הסלעים האלה יכולים לפתח חיים משל עצמם – הם יכולים לגדול ולזוז, ולכן הם נקראים "הסלעים החיים" או בשמם הרשמי: הטרוונטים.

צילום: shutterstockצילום: shutterstock

הטרוונטים משכו את תשומת ליבם של גיאולוגים, תיירים ומדענים, שביצעו לא מעט מחקרים בנושא. ישנן דעות שונות סביב הנושא, אבל מדענים חושבים שהטרוונטים הם קונקרטיות מאבן חול עם שכבות חיצוניות קשות של חול. הקונקרטיות (ריכוז מינרל שהתרכז בקרקע) קשות יותר מהסלעים האחרים סביבן, ולכן כשהסלע הרך יותר שמסביב נשחק, הם יכולים לצאת מהקרקע.

כאשר הגשמים יורדים על הסלע, מי הגשמים מגיבים עם תכולת המינרלים של הקונקרטיות. החומר בתוכם זולג החוצה ונראה כאילו הסלע מתרחב. לחילופין, התגובה הכימית יכולה ליצור סוג של "גידולים" שנראים כמו בועות.

התופעה המופלאה הזו הינה חלק מתהליך גיאולוגי שמתרחש ממש לאט, בפרקי זמן של מאות שנים, כך שלא ניתן לתעד את הגדילה של הסלעים בהילוך מהיר.

 

תגיות:סלעיםרומניהתופעת טבע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה