חדשות בעולם

אימה בארה"ב: הומלס ירה בשני יהודים שיצאו מבית הכנסת

שוב פשע על רקע אנטישמי בארה"ב: הומלס בשם ג'יימי טראן (28) שהתגורר ברכבו הוא החשוד שנעצר בחשד שירה על שני יהודים שיצאו מתפילות בבית הכנסת בלוס אנג'לס

אא

שוב פשע על רקע אנטישמי בארה"ב: הומלס בשם ג'יימי טראן (28) שהתגורר ברכבו הוא החשוד שנעצר בחשד שירה על שני יהודים שיצאו מתפילות בבית הכנסת בלוס אנג'לס. 

טראן, שככל הנראה שנא יהודים באופן מובהק, החזיק ברכב שבו התגורר נשק חם, שבו לא היסס להשתמש כדי לבצע את זממו ביהודים. 

גי טייב, אחד היהודים שנפגע בזרועו וניצל מהירי בנס, משחזר: "הכדור כנראה נכנס מפה, ויצא מפה", הוא מצביע על החור במעילו, שדרכו נכנס הכדור שפגע בזרועו. "זזתי ושמעתי שלוש יריות". באורח נסי לחלוטין, בעודו מדמם מזרועו, הצליח טייב להגיע לבית חברו, ולהינצל מהיורה. הוא פונה מבית חברו לבית החולים, שם קיבל את הטיפול הנדרש. 

טראן הודה בחקירתו כי בחר בטייב בשל הכיפה שלראשו. 

כמו לא די במקרה הראשון, למחרת חזר טראן על המעשה - הפעם על קורבן אחר, שיצא מבית כנסת נוסף. גם כאן בחר טראן באדם בעל זהות יהודית, ירה בו ופצע אותו. כעת, לאחר מעצרו, הרשויות משוכנעות שהמניע של טראן הוא שנאת יהודים נטו. גם בחקירתו סיפר החשוד כי חיפש בכוונה יהודים. 

"אין מקום לאנטישמיות בקהילה שלנו", אמר התובע הפדרלי מרטין אסטרדה, לאחר מעצרו של טראן. אסטרדה הוסיף ואמר כי צפוי לטראן העונש המקסימלי הקבוע בחוק - מאסר עולם. 

בבית המשפט הוצגו ראיות שהראו כי טראן אכן שנא יהודים, ורצה להרוג אותם. "מפרטי התלונה עולים פרטים מטרידים שטראן שלח לחברי כיתתו לשעבר. באחד מהם נאמר: 'אני רוצה שתמות, יהודי".

ראש העיר לוס אנגל'ס קארן באס אמרה: "אנטישמיות מנוגדת לערכי העיר שלנו ולאנושיות שלנו. כמו כל שנאה".

ועם זאת, התושבים היהודים שגרים שם, עדיין חוששים. אחת מהן היא אלישבע עמר שאמרה כי לא תיתן לילדיה ללכת לבית הכנסת השבוע. "אני בהחלט פוחדת לאפשר להם לחבוש כיפה ולהיראות יהודים", אמרה. 

אבל דווקא גי טייב שנפגע מהירי, הדגיש כי אינו מפחד וכבר למחרת הפציעה, חזר לבית הכנסת. "אני צריך להודות לאלוקים, כי זה חשוב מאוד", אמר. 

גי טייבגי טייב

החשוד בירי ביהודיםהחשוד בירי ביהודים

תגיות:יהודיםיריהומלס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה