סיפורים אישיים

"אבא שלי ערבי פלסטיני, ומבוקש": על עדיאל שהיה פעם מחמוד - שמעתם?

עדיאל גדל בעזה בתור מחמוד. כלפי חוץ הוא היה מוסלמי ועמוק בלב הסתיר את אמונתו ביהדות. יד לאחים התערבו כנגד כל הסיכויים עד לחילוץ שלא יישכח

עדיאל (צילום מסך מתוך יוטיוב)עדיאל (צילום מסך מתוך יוטיוב)
אא

היום הוא כבר בוגר שלומד במסגרות דתיות בארץ ישראל, אך עדיאל (20) לעולם לא יוכל לשכוח את חייו האחרים - אלו שבהם כונה 'מחמוד' ו'ברח' מהם ביחד עם אמו היהודייה, שבכלל הגיעה מאשדוד. 

בראיון לאורית נבון מ'כאן דיגיטל' סיפר עדיאל את סיפורו המטלטל, שעובר דרך ילדות קשה מאוד ב... עזה. "גרתי בעזה במצטבר שנתיים וחצי, שלוש", הוא משחזר. "אני זוכר את הבית שהיה לנו שם. היה שם בגג כבשים, תרנגולות, עיזים. אהבתי להיות שם".

כשנשאל האם הרגיש שם ביטחון וש"זה המקום בשבילו", השיב עדיאל: "ממש לא", והוסיף כי "היו שם קטעים ממש מפחידים. פתאום בחלון אני מסתכל על הבניין, פתאום הוא פשוט מתפוצץ".

את השם עדיאל קיבל כאשר הגיע לארץ עם אמו, לאחר שחולצו על ידי 'יד לאחים' מעזה. "אבא שלי ערבי פלסטיני, והוא היה מבוקש. עצרו אותו על רקע ביטחוני. אבא שלי זז הרבה בארץ ובין היתר גרו בתל אביב, באשקלון ובעזה - ששם יש הרבה אלימות".

כשנשאל מתי דברים התחילו להשתבש, השיב עדיאל: "מההתחלה. זה מההתחלה כבר היה משובש. הייתה אלימות בבית, צעקות. לא כיף. המשפחה של אבא שלי רדפו את אמא שלי בגלל שהיא יהודייה. בשלב מסוים הוא כבר רצה שנטוס לקנדה וזה לא הצליח לו. הוא נעצר במצרים ואמא שלי פנתה ל'יד לאחים'".

זה היה בשנת 2010, כשעדיאל היה בן שבע וחצי לערך. 

"יום אחד אמא שלי פשוט אמרה 'בואו מהר'. לקחה מונית ונסעה ישר למחסום ארז. ואני לא מבין כאילו, מה עושים. לאיפה נוסעים. מה קרה שאנחנו צריכים מהר לצאת ולהיות בלחץ. ואני פה, פחדתי מאוד. זה היה טראומטי".

תגיות:יד לאחיםעזהמוחמדעדיאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה