חדשות בארץ

סיכום חדשות השבת: חילוץ דרמטי בטורקיה, תקרית דיפלומטית באתיופיה

סגנית נשיא ארה"ב האשימה את רוסיה בביצוע פשעים נגד האנושות באוקראינה. שר הביטחון גלנט חשף: איראן מקיימת מגעים למכירת נשק קטלני ל-50 מדינות. כל מה שחשוב לדעת

אא

12 יום לאחר רעידת האדמה שזעזעה את טורקיה, צוותי ההצלה חילצו היום (שבת) שלושה בני אדם, זוג הורים ובנם בן ה-12, מבין ההריסות בעיר אנטקיה שבמחוז הטאי. הנער, שסבל מהתייבשות, מת בהמשך. מניין ההרוגים בטורקיה עומד על יותר מ-40,000, ובסוריה נהרגו למעלה מ-5,800 איש.

תקרית דיפלומטית: סמנכ"לית אפריקה במשרד החוץ, שרון בר-לי, גורשה מפסגת ראשי האיחוד האפריקני הנערכת באדיס אבבה בירת אתיופיה. סילוקה של הדיפלומטית התבצע בלחצן של אלג'יריה ודרום אפריקה.

במשרד החוץ מסרו בתגובה: "מצער לראות שהאיחוד האפריקני נלקח כבן ערובה על ידי מספר קטן של מדינות קיצוניות כמו אלג'יריה ודרום אפריקה, המונעות משנאה ונשלטות על ידי איראן. אנחנו קוראים למדינות אפריקה לעמוד מול הפעולות הללו, הפוגעות בארגון האיחוד האפריקאי עצמו וביבשת כולה".

סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס, תקפה היום בחריפות את רוסיה והאשימה אותה בביצוע פשעים נגד האנושות באוקראינה. האריס, שנאמה בוועידת הביטחון המתקיימת במינכן, הוסיפה: "אנחנו לא יכולים לחיות בעולם בו מדינות לא מצייתות לכללים ולנורמות".

שר הביטחון יואב גלנט חשף אתמול, בפתח ועידת הביטחון במינכן, כי למרות האמברגו המוטל עליה, איראן מקיימת מגעים למכירת נשק קטלני ל-50 מדינות.השר קרא לקהילה הבינלאומית להתאחד נגד מאמציה של איראן, ולפעול להסדרת מנגנון חליפי לאמברגו טילי הקרקע-קרקע וכלי הטיס הבלתי מאוישים שצפוי לפקוע בסוף השנה הזו.

"מתחת ומעל לפני השטח, איראן חותרת ללא הפסקה להשמדתה של מדינת ישראל", אמר גלנט בנאומו. "היא עושה זאת גם ישירות, וגם באמצעות שלוחיה – צבאות הטרור הפועלים בסמוך לגבולות ישראל. איראן מאיימת על ישראל ולא רק עליה אלא גם על ביטחונה ויציבותה של אירופה, ושל העולם בכלל".

"השפעותיה השליליות של איראן הולכות ומתפשטות, חוצות יבשות ומדינות. במהלך השנה האחרונה, איראן הפכה ליצואנית גלובלית של נשק קטלני, והיא מקיימת מגעים למכירתו עם לא פחות מ-50 מדינות ברחבי העולם".

גלנט הוסיף כי "איראן מספקת מל"טים, בעלי טווח 1,000 קילומטרים, לידי מדינות במזרח אירופה, דוגמת בלארוס, ובעבר עשתה זאת גם בדרום אמריקה – לונצואלה".

"על הקהילה הבינלאומית לאחד כוחות ולנקוט בצעדים דחופים ומהירים כדי לעצור את עסקאות הנשק שאיראן מובילה, ולייצר מנגנון הרתעה וענישה אפקטיבי. אם כך נוהגת איראן כאשר אין בידה יכולת גרעינית, דמיינו מצב בו ארסנל גרעיני מוחזק בידי משטר האייתוללות הרצחני, זהו איום בלתי נסבל על בטחון העולם. עלינו לנקוט בכל הכלים האפשריים – ואני מדגיש: בכל הכלים האפשריים – כדי למנוע מאיראן יכולת גרעינית".

 

תחזית מזג האוויר

מחר, יום ראשון, יהיה בהיר. תירשם עלייה קלה נוספת בטמפרטורות. בשעות אחר הצהריים ינשבו רוחות צפוניות ערות לאורך מישור החוף.

ביום שני מזג האוויר יהיה בהיר עד מעונן חלקית. לא יחול שינוי ניכר בטמפרטורות.

ביום שלישי יהיה מעונן חלקית עד מעונן, עם ירידה בטמפרטורות.

ביום רביעי יהיה מעונן חלקית. בהרים ובפנים הארץ תחול עלייה קלה בטמפרטורות.

תגיות:רוסיהאיראןטורקיהמשרד החוץיואב גלנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה