חדשות בארץ

שר החוץ כהן נפגש עם זלנסקי: "ישראל תומכת בריבונות ובשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה"

הפגישה בין כהן ונשיא אוקראינה, שנמשכה כשעה, התקיימה במתחם הנשיאותי בקייב. כהן: "הבטחתי שישראל תרחיב את הסיוע שאנו מעניקים, ושנהיה שותפים לשיקום אוקראינה גם אחרי המלחמה"

כהן וזלנסקי (צילום: שלומי אמסלם, לע"מ, משרד החוץ)כהן וזלנסקי (צילום: שלומי אמסלם, לע"מ, משרד החוץ)
אא

(קרדיט: יוסי פונס, לע"מ)

שר החוץ אלי כהן נפגש הערב (חמישי) בקייב עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. במהלך הפגישה אמר כהן לנשיא האוקראיני כי ישראל מביעה סולידריות עם אוקראינה. זלנסקי אמר לשר החוץ כי איראן היא "אויב משותף" של אוקראינה וישראל.

"סיימתי כעת פגישה חשובה וטובה עם נשיא אוקראינה זלנסקי", מסר כהן לאחר הפגישה שהתקיימה במתחם הנשיאותי ונמשכה כשעה. "הדגשתי בפניו כי ישראל תומכת בריבונות ובשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה באופן חד וברור. כמו כן, הסכמנו כי הפעילות הטרוריסטית של איראן באוקראינה ראויה לגינוי ולמהלכים מעשיים מצד הקהילה הבינלאומית באופן החריף ביותר".

"הבטחתי לו שישראל תרחיב את הסיוע שאנו מעניקים, ושנהיה שותפים לשיקום אוקראינה גם אחרי המלחמה", הוסיף כהן.

ביקורו של כהן בקייב הינו הביקור הראשון של שר ישראלי בבירת אוקראינה מאז פרוץ המלחמה עם רוסיה לפני שנה. מוקדם יותר נפגש שר החוץ עם עמיתו האוקראיני דמיטרו קולבה. בנוסף, לראשונה מאז המלחמה פתח כהן מחדש את שגרירות ישראל בקייב לפעילות רצופה, יחד עם השגריר מיכאל ברודסקי.

בשעות הבוקר השתתף כהן בטקס של הקהילה היהודית לזכרם של עשרות אלפי היהודים שנרצחו במהלך השואה בגיא ההריגה באבי יאר, ונטע עץ בחורשה הסמוכה לאנדרטת ההנצחה. "אנו ניצבים היום במקום הכואב הזה, בו נרצחו יותר מ-30 אלף יהודים במהלך שהקדים את הפתרון הסופי הנורא שהביא להכחדתם של יותר ממיליון וחצי יהודים בשטחי ברית המועצות לשעבר", אמר.

"השואה היא כתם שחור בהיסטוריה האנושית, ואנחנו חייבים להזכיר שרצח שיטתי  של יהודים באשר הם יהודים, לא יחזור. בעומדי כאן היום כשר החוץ של מדינת ישראל ונציגה של ממשלת ישראל, אני יכול להבטיח שאנו נעשה הכל כדי לשמור על עמנו ולספק לו ביטחון נגד זורעי הרעה נגדו".

תגיות:אלי כהןאוקראינהוולודימיר זלנסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה