חדשות בארץ

לבקשת הנשיא: הקואליציה דחתה את ההצבעה על חוק דרעי ופסקת ההתגברות

בעקבות פניית הנשיא יצחק הרצוג, ועל מנת לאפשר הידברות עם האופוזיציה על הרפורמה המשפטית, הודיעה הקואליציה כי ההצבעה על מספר חוקים תידחה לשבוע הבא

לוין ורוטמן (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)לוין ורוטמן (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

הקואליציה הודיעה בצהריים (רביעי) על החלטתה לדחות לשבוע הבא את ההצבעה במליאה על חוק דרעי, חוק פסקת ההתגברות וחוק מח"ש. הדחייה נעשתה לבקשת נשיא המדינה יצחק הרצוג, על מנת לאפשר הידברות עם האופוזיציה על הרפורמה המשפטית. בקואליציה הבהירו, עם זאת, כי הדיונים בוועדת החוקה על הרפורמה יימשכו ביום ראשון הקרוב.

יו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ, מסר: "בעקבות פניית כבוד נשיא המדינה ובקשתו לאפשר המשך הידברות בלב פתוח ונפש חפצה, החלטתי, בהתייעצות עם ח"כ משה ארבל, לדחות לשבוע הבא את ההצבעה על הצעת חוק יסוד הממשלה המבקשת למנוע ביקורת שיפוטית במינוי שרים שאושר על ידי הכנסת. דחיית החוק לא תשפיע על התקדמות הרפורמה המשפטית".

שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, פרסמו הודעה משותפת לפיה "החוקים שהורדו היום אינם שייכים לחקיקת הרפורמה המשפטית שמתנהלת בוועדת חוקה, והורדו לפי החלטה של חברי הכנסת המציעים אותם. חקיקת הרפורמה המשפטית נמשכת בלי הפסקה. ועדת החוקה תמשיך לדון כמתוכנן ביום ראשון. ביום שני יעלה החוק שאושר בוועדת חוקה להצבעה במליאה בקריאה ראשונה, כפי שתוכנן מראש".

מלשכתו של רוטמן נמסר בנוסף: "לבקשתו של ח"כ גלעד קריב, יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן פנה לפני זמן קצר ליועצת המשפטית של הכנסת בבקשה לקבלת חוות דעת על קידום הצעת חוק פרטית במקביל לקידום הצעת חוק מטעם הוועדה באותו נושא. לפיכך הצעת החוק הפרטית חוק יסוד ההתגברות תיקוני חקיקה, שהונחה מטעמו של ח"כ רוטמן, תעלה במליאה לאחר קבלת חוות דעתה של היועצת המשפטית".

ח"כ משה סעדה, שהגיש את הצעת חוק מח"ש, לפיה המחלקה לחקירות שוטרים תועבר מהפרקליטות למשרד המשפטים, כתב בטוויטר: "לפני זמן קצר פנה אליי נשיא המדינה, וביקש ממני לדחות בכמה ימים את ההצבעה על הצעת החוק שלי, כמחווה של רצון טוב לטובת הידברות. לאור בקשת הנשיא ומתוך רצון אישי ליצור שיח בין חלקי העם, נעניתי לבקשתו, והצעת החוק תעלה בשבוע הבא".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב על הודעת הקואליציה: "כל אדם שיצא מהבית להפגין עם דגל ושלט יכול להגיד היום לעצמו - נלחמנו ביחד והצלחנו לעכב את חוקי דריסת הדמוקרטיה שלא יעלו היום להצבעה במליאת הכנסת. תודה, זה בזכותכם. חייבים להמשיך ולהיאבק יחד ברחובות ובכנסת על נשמתה של המדינה".

בתגובה לדבריו של ראש האופוזיציה, מסר שר התרבות והספורט, מיקי זוהר: "הצהרות לפיד מעידות שאין ליריבים הפוליטיים שלנו רצון אמיתי להידברות. כנראה שהם רק רצו להראות שהם קיפלו אותנו. ככה לא מקיימים הידברות. זה יגרום בדיוק את ההפך. פשוט חבל".

תגיות:יצחק הרצוגהרפורמה המשפטיתחוק מח"שחוק דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה