חדשות בארץ

שר החוץ כהן נפגש עם ארדואן: "ישראל מביעה סולידריות עם טורקיה"

שר החוץ הגיע לביקור הזדהות בטורקיה, ונפגש עם הנשיא ארדואן: "ישראל עומדת לצד טורקיה בשעה קשה זו, ותמשיך לסייע לה"

כהן וארדואן (קרדיט: משרד הנשיאות של טורקיה)כהן וארדואן (קרדיט: משרד הנשיאות של טורקיה)
אא

שר החוץ אלי כהן נפגש היום (שלישי) באנקרה עם נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן, והביע בפניו תנחומים בשם ממשלת ישראל לעם הטורקי על אסון רעידת האדמה שהתרחש במדינה בשבוע שעבר.

בפגישה העלה שר החוץ את נושא האזרחים הישראלים וגופות החיילים הנמצאים בידי ארגון חמאס ברצועת עזה. כמו כן, עלה נושא המאבק בתוכנית הגרעין האיראנית.

כהן הבטיח, כי ישראל תמשיך לספק סיוע הומניטרי לטורקיה לטובת הנפגעים ולמען המשך חיזוק היחסים בין שתי המדינות. "היחסים בין ישראל לטורקיה חשובים ליציבות המרחב", אמר. "אנחנו פועלים בתקופה האחרונה להמשך חיזוקם. ידידים נמדדים גם בעת צרה, ובשעה קשה זו ישראל מושיטה יד ומביעה סולידריות עם העם הטורקי".

כהן, שנחת בטורקיה בשעות הבוקר, אמר עם הגעתו: "אפגש עם נשיא טורקיה ועם עמיתי שר החוץ הטורקי ואביע בפניהם את תנחומי העם בישראל על האסון הקשה שפקד את טורקיה. ישראל עומדת לצד טורקיה בשעה קשה זו, ותמשיך לסייע לה באמצעות פעילות כוחותינו ואספקה של ציוד הומניטרי".

(קרדיט: משרד הנשיאות של טורקיה)(קרדיט: משרד הנשיאות של טורקיה)

ישראל סיפקה עד כה לטורקיה יותר מ-60 טון סיוע הומניטרי בעזרת מש"ב, סוכנות הסיוע הבינלאומית של משרד החוץ. האספקה כוללת ביגוד לחורף, ציוד רפואי ותרופות. משלחת החילוץ הישראלית חילצה 19 בני אדם בחיים, ונכון להיום כ-400 איש קיבלו טיפול בבית החולים שהוקם במקום על ידי גורמי צה"ל, פיקוד העורף ומשרדי הביטחון והבריאות.

תגיות:טורקיהאלי כהןרעידת אדמהרג'פ טאיפ ארדואן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה