חדשות בארץ

רוטמן: "לפיד הפסיד את הבחירות ונוקם במדינת ישראל"

יו"ר ועדת החוקה הגיב להפגנות נגד הרפורמה המשפטית: "המאבק הוא לא על זכויות אדם, אלא על הכוח בוועדה לבחירת שופטים, על המשך היכולת של אהרון ברק למנות את מי שהוא רוצה. שימו את הדברים על השולחן, חלאס"

רוטמן (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)רוטמן (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), התייחס הבוקר (שלישי) להפגנות נגד הרפורמה המשפטית ומתח ביקורת חריפה על ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "הוא נוקם במדינת ישראל", אמר בריאיון לגלי ישראל. "הוא הפסיד את הבחירות, העם הראה לו את הדלת החוצה, אז הוא מסתובב בעולם – כי בכנסת הוא לא נמצא – ומעודד אנשים למשוך מכאן השקעות".

"בואו נשים את הדברים על השולחן", הוסיף רוטמן. "המאבק הוא לא על זכויות אדם ולא על זכויות אזרח, המאבק הוא על הכוח בוועדה לבחירת שופטים, על המשך היכולת של אהרון ברק למנות את מי שהוא רוצה. שימו את הדברים על השולחן, חלאס. טקס הסרת המסכות יצא לדרך".

"לנבחרי ציבור במדינה מתוקנת צריכה להיות היכולת לבחור שופטים. הריבון חייב לקבל את היכולת לבחור שופטים, מה שהיה לא יהיה", הצהיר רוטמן. "לא דיברתי עם לפיד או גנץ על הנושא, אבל אני חושב שגם בקרב המחנה הממלכתי, ואפילו בקרב מצביעי יש עתיד, יש הרבה מאד אנשים שלא רוצים להזדהות עם האמירות ש'העם יבחר א' ואהרן ברק יהיה המושך בחוטים'".

באשר למחאות נגד הרפורמה, אמר יו"ר ועדת החוקה כי "אם חס וחלילה היא לא תעבור – ההפגנה שתהיה על ידי אנשים מהצד השני תשאיר את ההפגנה אתמול תחת ההגדרה של 'טיול בפארק'".

אמש הודיעו רוטמן ושר המשפטים יריב לוין כי פנו ללפיד וליו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ בבקשה לתאם פגישה משותפת אצל הנשיא הרצוג: "אנו קוראים לראשי האופוזיציה להתחיל הידברות ללא תנאים מוקדמים. הגיע הזמן".

לפיד מסר בתגובה: "כפי שהדגיש הנשיא בנאומו וכפי שהוסבר שוב ושוב, התנאי ההכרחי לתחילת דיאלוג לאומי הוא עצירה מיידית של כל תהליכי החקיקה לזמן קצוב שבו תתקיים ההידברות בתיווך הנשיא. אם השר לוין וח"כ רוטמן מסכימים לכך, נשמח להיפגש בבית הנשיא מחר בבוקר".

גנץ מצדו הודיע כי שוחח עם לוין: "הודעתי לו שאם החקיקה תוקפא – אגיע עוד הלילה להידברות עם צוות המחנה הממלכתי. שוחחתי בנוסף עם נשיא המדינה הרצוג וביקשתי שיסייע לקדם את מתווה ההידברות אותו הציע, הכולל את הקפאת החקיקה כשלב מקדים".

תגיות:יאיר לפידשמחה רוטמןהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה