חדשות בארץ

מצמרר: האב השכול סיפר על מילותיו האחרונות של בנו, החתן הצעיר שנרצח בפיגוע

האב השכול סיפר לאדמו"ר על מילותיו האחרונות של בנו ביום שישי. האדמו"ר פרץ בבכי: "מוטלת עליכם החובה לדאוג לשאר הילדים ולהיות בשמחה ולקבל את הגזירה כמו שיהודים צריכים לקבל, ואז תראו נחת מהילדים מכל ילד לחוד ומכולם יחד"

  • כ"ג שבט התשפ"ג
זירת הפיגוע (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)זירת הפיגוע (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

האדמו"ר מפינסק קרלין, השוהה בימים אלו בארה"ב, שוחח טלפונית עם הרב חיים דן לדרמן מאלעד, ששכל את בנו החתן אלתר שלמה לדרמן הי"ד, בפיגוע הדריסה המחריד בערב שבת בשכונת רמות.

במהלך השיחה ביקש האדמו"ר מהאב שיספר לו על בנו. האב השכול סיפר לרבי כי במשך שנים רבות סיכם בנו על הכתב את כל מה שלמד. "מדובר בקלסרים על קלסרים, שהוא קרא להם שם 'ויטע אשל', כיוון שאש"ל ראשי תיבות של שמו: אלתר שלמה לדרמן", שיתף האב.

עוד סיפר האב השכול כי בנו התאמץ ללמוד במשך שעות ברציפות, ואף רשם לעצמו את זמן הלימוד שזכה ללמוד. האב הוסיף וסיפר כי דקות ספורות לפני שנרצח, אמר החתן לאשתו כי שבת זו, שבת פרשת יתרו, נקראת "שבת קבלת התורה". "הלוואי ויכולתי לשמוע את הקולות והברקים, כמו ששומעים בשמים במתן תורה", אמר הנרצח.

האדמו"ר התרגש ביותר לשמיעת הדברים, ואמר: "אדם צעיר שהספיק לעשות בפחות מעשרים שנה מה שיהודים צריכים לעשות בשמונים שנה".

האדמו"ר הוסיף בקול חנוק כי "ברור שבנכם היקר קיבל על עצמו להיות כפרה לכלל ישראל, כיוון שכל העולם הזדעזע ורעד כששמעו על הטרגדיה הנוראה. ובנכם בפטירתו פדה את כלל ישראל מצרות ומגזירות רעות".

עוד הוסיף האדמו"ר ואמר לאב השכול כי אינו צריך לומר קדיש אחרי בנו הקדוש: "בנך היקר היה נשמה גבוהה ביותר שאינו צריך לקדיש שלך", אמר, "ועליך מוטלת החובה לא לשקוע בצרות ולא לחשוב על כך, העולם שאנו חיים בו הכל בהסתר, ואין לנו מה לשקוע במחשבות צער".

האדמו"ר המשיך ואמר לאב השכול שישאל רב שיפסוק להלכה, האם לומר קדיש אחר הבן שנרצח. "אבל לעניות דעתי אין הנשמה הגבוהה הזו צריכה קדיש, שכיפרה על כל עם ישראל".

האדמו"ר חיזק וניחם את האב באומרו כי כתוב בספרים הקדושים שפטירת בן בצעירותו מגנה על ההורים לאחר מאה ועשרים. "אך אתה שזכית להביא נשמה קדושה כזו לעולם זהו לבד הכפרה שלך ואינך צריך לשום כפרה אחרת", הדגיש האדמו"ר. "זהו כאב של כלל ישראל, וממילא אין זה צער פרטי ועל כן צריך להתחזק ביתר שאת וביותר כוח ולא חלילה ההפך".

לאחר מכן ביקש הרבי לשוחח עם האלמנה הצעירה ואמר לה: "במצב כזה אי אפשר לנחם כאשר אישה הולכת עם בעלה והוא נחטף בפתאומיות כאשר רק התחילו לחיות את החיים ועל כך אין לנו מילים לנחם.

"כתוב בגמרא שאין האיש מת אלא לאשתו, דהיינו שאי אפשר לתאר את הכאב של האישה אי אפשר להסביר, ואי אפשר להרגיש את הצער הכאב, הוא כה קשה שאנו לא יכולים אפילו לנחם, לכן אומרים 'המקום ינחם אתכם', כי רק הקב"ה יכול לנחמכם.

"אין ספק שהיה לך זכות לשהות לצד בעל כה גדול, שאנו לבד לא ידענו כמה גדול הוא היה", המשיך האדמו"ר, "אבל אומרים שמי שמכיר את הבעל באמת זה רק הרבש"ע ואשתו, ואת שזכית להיות איתו, אז בוודאי ראית שהוא אברך מורם מעם, וכפי שהזכות שלך היא גדולה כך הכאב הוא גדול יותר, אז שוב אין בפינו מילים להגיד רק שהקב"ה ינחם אותך ותשכחי מכל הצרות".

האדמו"ר ביקש לומר לאם השכולה את הדברים שאמר לאב: "ולאמא אני רוצה לומר מה שאמרתי לאבא", אמר האדמו"ר וחזר על דבריו שהנרצח עלה לשמיים לכפר על כלל ישראל. הרבי פרץ בבכי: "מוטלת עליכם החובה לדאוג לשאר הילדים ולהיות בשמחה ולקבל את הגזירה כמו שיהודים צריכים לקבל, ואז תראו נחת מהילדים מכל ילד לחוד ומכולם יחד, ונזכה לגאולה השלמה במהרה בימינו אמן".

תגיות:אלתר שלמה לדרמןפיגוע דריסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה