חדשות בארץ

צבי פלאי, ששכל שני אחים בפיגוע, חשף בבכי: "בדרך כלל אנחנו הולכים לתחנה אחרת"

פיגוע הדריסה המחריד בערב שבת מוסיף לטלטל את כל שכבות הציבור: המונים מגיעים לבית משפחת פלאי לנחם ולהתנחם

  • כ"ג שבט התשפ"ג
זירת הפיגוע ברמות (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)זירת הפיגוע ברמות (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר דגל התורה משה גפני וסגן שר התחבורה אורי מקלב, הגיעו אמש (שני) לניחום אבלים בבית משפחת פלאי, האבלה על הפיגוע הנורא שגבה את חייהם של שני הילדים אשר בן ה-8 ויעקב בן ה-6.

סבם של הילדים סיפר כי עם ישראל משתתף כולו בצער הכבד. "זה לא היה מוות טבעי", אמר הסב. "האבל הוא של כולם". עוד הוסיף הסב וסיפר כי רבים מבין המבקרים משתפים כי הם מקבלים על עצמם קבלות להתחזקות רוחנית בעקבות הטרגדיה המטלטלת.

צבי בן ה-15 שחזר את התנהלות הפיגוע, ואמר בבכי כי בדרך כלל הם הולכים לתחנה אחרת, ולא לתחנה בה אירע הפיגוע. "תמיד אנחנו נוסעים מתחנה אחרת אך הפעם הרגלים לקחו אותנו באופן לא מוסבר דווקא לתחנה זו, אין לזה שום הסבר מדוע שני האחים שלי יצאו מהרכב לתחנה ואני נשארתי ברכב. ראיתי את כל הפיגוע, אח אחד כן ואחד אחד ניצל... הכל מאת ה' יתברך", אמר האח השכול.

לאחר מכן עברו לעזרת הנשים שם ביקשו לנחם את אימם של הילדים. "הקב"ה לקח את הטובים ביותר", אמרה האמא, "ומה זה אומר לנו, מיליון אנשים שעוברים שם ואותם הקב"ה בחר, כמה זה חיזוק באמונה, אלו דברים שאי אפשר להבין אותם."

לאחר מכן ניגשו גפני ומקלב לנחם את האם השכולה. "יש פה גבורה גדולה של המשפחה, לראות את המשפחה מתמודדת באומץ עם הטרגדיה זו גבורה", אמר גפני. מקלב הוסיף: "המשפחה מלמדת את כולנו מסכת שלמה של אמונה בקב"ה, לראות את צביקי, בחור בישיבה קטנה מספיד במוצאי שבת היה מצמרר, עם המילים הנכוחות והעביר את המסרים החזקים מצד אחד, ואת אהבת האחים במשפחה מאידך כאשר ממול יש כאב גדול כזה".

קודם לניחום האבלים ביקר מקלב בבית החולים שערי צדק, שם מאושפזים הפצועים מהפיגוע תלמידי ישיבת 'פינקל'. סגן השר מקלב עבר בין מיטות הפצועים שמע מהם את פרטי האסון ושמע אודות הטיפול הרפואי אותו הם עוברים.

"יש לכם זכויות רבות לצאת מאירוע כזה, אנחנו כולנו מתחזקים באמונה, יש הרבה סיבות נסיבתיות מדוע זה ניצל או זה לא היה, אך אנחנו יודעים כי יש יד מכוננת להכל והכל מאת ה'", אמר מקלב.

"ילדים בבגדי שבת שעלו בסערה השמיימה" - האם השכולה בריאיון קורע לב:

(קרדיט: ערוץ 12)
 
תגיות:פיגוע דריסהמשפחת פלאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה