חדשות בארץ

אהרון ברק: "אני לומד מעט גמרא, ומצר על כך" - ואיך הגיב הזמר קובי אוז?

אהרון ברק לרוני קובן: "אני לא מכיר מספיק את המקורות היהודיים. אני מצר על כך. אני הייתי בעד שילמדו יותר יהדות את השופטים שלנו"

(תמונה בעיגול: צילום מסך, כאן 11)(תמונה בעיגול: צילום מסך, כאן 11)
אא

פרופסור אהרון ברק, נשיא בית המשפט העליון לשעבר, התראיין לתוכניתו של רוני קובן - שם התייחס לראשונה לאמונתו הדתית ואף ללימודי הגמרא שאותם לא זכה להכיר מקרוב. 

בראיון נשאל ברק על היחס שלו כלפי היהדות והאם הוא מכיר את המשפט העברי, הדגיש כי הוא נמצא יותר בחשיבה הדמוקרטית, "משום שאני לא מכיר מספיק את המקורות היהודיים. אני מצר על כך. אני הייתי בעד שילמדו יותר יהדות את השופטים שלנו".

בנקודה זו, כשנשאל האם הוא מכיר את המשפט העברי, השיב: "מעט מאוד". 

"גמרא?", שאל רוני קובן, ושוב התקבלה התשובה: "מעט מאוד, ואני מצר על כך. אבל לא משום שאני חושב שבאיזון בין יהודית לדמוקרטית, צריך לדמוקרטית משקל יותר כבד. לא, לא, לא. הם שווים. כל אחד מהם הוא חשוב".

בתגובה לדבריו הגיב הזמר קובי אוז וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כך: "“וואוו, בורות מוצהרת. לאדם המשכיל החשוב והחכם הזה היו שנים ארוכות להתעמק בחשיבה היהודית, בגמרא, בספרות השו”ת. אני לא מצפה משופטים שיהיו אמוניים, אבל כן שישלטו באדני היסוד של תרבותם. הייתי בטוח שהוא שוחה בחומר. שופטים יקרים. גם אם לא הספקתם, תעמיקו בתרבותכם! שלא תצטערו בדיעבד”.

בתגובה לכך צייץ הזמר קובי אוז את הציוץ הזה - וגרם לסערה ברשת. 

תגיות:גמראאהרון ברק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה