חדשות בארץ

סערה וצעקות בוועדת חוקה: אושרו לקריאה ראשונה שניים מסעיפי הרפורמה המשפטית

וועדת החוקה אישרה שני סעיפים מתוך הרפורמה המשפטית. חלק מחברי האופוזיציה טיפסו על השולחן, 17 הורחקו, צעקות וסערה חסרת תקדים: "ביזיון", "בושה"

  • כ"ב שבט התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

סערה חסרת תקדים בוועדת חוקה: ועדת חוקה, חוק ומשפט, אישרה הבוקר (שני) לקריאה ראשונה שניים מסעיפי הרפורמה המשפטית, הסעיף שמשנה את הרכב הוועדה לבחירת השופטים, והסעיף שמונע מבג"ץ אפשרות לדון בחוקיות חוקי יסוד.

במהלך ההצבעה התחוללה סערה בוועדה, כאשר חלק מחברי האופוזיציה טיפסו על השולחן וצעדו לעבר יו"ר הוועדה, שרו: "אין לי ארץ אחרת". בנוסף חלק מחברי האופוזיציה צעקו: "לא ניתן לכם להרוס את הדמוקרטיה", ודפקו על השולחנות. 17 מחברי האופוזיציה הורחקו מהדיון.

יו"ר ועדת החוקה, שמחה רוטמן, בירך על יוזמת מתווה הפשרה שהציג נשיא המדינה יצחק הרצוג, אך סירב לעצור את תהליך החקיקה. "ישנם חלקים בהצעתו של הנשיא שהם נכונים בעיניי וחלקים אחרים שאני סבור שיש צורך להתאים אותם לפתרון הבעיות אותם אנו חווים ושהבטחנו לבוחרינו לטפל בהם, אולם בהידברות כנה בין אופוזיציה לקואליציה, אני מאמין שנוכל לצמצם את הפערים ולשאוף לתוכנית שתיהנה מהסכמה רחבה, כפי שאמר שר המשפטים יריב לוין, כבר בתחילת הדרך'.

"אשמח לשבת, ללא כל דיחוי, בתיווך הנשיא ובכל מקום שיבחר, עם כל נציג של האופוזיציה שירצה בכך, ללא תנאים מוקדמים, והכל כדי לקדם הידברות אמיתית ולהוביל להסכמה לאומית רחבה סביב הרפורמה לתיקון מערכת המשפט'', הוסיף רוטמן וקרא לחברי האופוזיציה ולנשיאת בית המשפט העליון להיפגש בבית הנשיא ללא תנאים מקדימים: ''אני קורא לחבריי באופוזיציה, וגם לאסתר חיות, נשיאת בית המשפט העליון: בואו לנשיא, קומו ונעלה ציון. ללא תנאים מוקדמים. נכבד את נשיא המדינה ואת קריאתו, כמו גם את גודל השעה שהיא מייצגת, ונראה לציבור הגדול הנושא את עיניו אלינו שאנו מסוגלים לשבת ולהידבר''.

ברקע הדיון והצהרת רוטמן, מתקיימת היום שביתת מחאה והפגנות ברחבי הארץ, כאשר ההפגנה המרכזית תתקיים ב-12:00 בצהריים מחוץ לכנסת.

תגיות:ועדת החוקההרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה