חדשות בארץ

לאחר חודשים של מעקב: נעצרו המחבלים שירו למוות בסמ"ר עידו ברוך. מצבם קשה

כוחות הביטחון עצרו את שני המחבלים שירו למוות בסמ"ר עידו ברוך הי"ד. השניים נפצעו באורח קשה במהלך חילופי אש

  • כ"ב שבט התשפ"ג
(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

בתום פעילות משותפת של יחידת דובדבן עם סיירת גולני, שב"כ ומג"ב, נעצרו הלילה (שני) המחבלים עובכאמל גורי ואסאמה טוויל, תושבי שכם, החשודים בביצוע הפיגוע בו נפל סמ"ר עידו ברוך הי"ד. במהלך המעצר המחבלים ירו לעבר הכוחות שהשיבו באש. כתוצאה מהפעולה נפצעו שני המחבלים באורח קשה, ומחבל נוסף נהרג. יחד איתם נעצרו שלושה חשודים נוספים. בחסדי שמים אין נפגעים בקרב כוחותינו. בסריקות במבנה הוחרמו גם שני כלי נשק מסוג M-16, שעל פי החשד שימשו את המחבלים. החשודים הועברו לחקירת שב"כ.

סמ"ר עידו ברוך הי"ד נפל הפיגוע שהתרחש ב-11 באוקטובר 2022 בסמוך לשבי שומרון. בעת שכוח צה"ל אבטח צעדה שהיתה במקום, הגיעו מחבלים מארגון "גוב האריות" ברכב לאזור, ירו בברוך מטווח קצר ונמלטו אל תוך דירת מסתור בשכם.

שני המחבלים התנהלו בחשאיות והחליפו מקומות מסתור מעת לעת. עשרות מעובדי שב"כ השתתפו במצוד, והמתינו להזדמנות המתאימה ללכוד אותם במינימום סיכון לכוחות הביטחון.

במהלך המעצרים הלילה התנהלו חילופי אש בין כוחות הביטחון למבוקשים, וכתוצאה מכך נפצעו שני המחבלים שנעצרו - שמיד לאחר מכן נתפסו על-ידי הכוחות.

ראש תת מרחב שומרון בשב"כ הודיע הלילה למשפחת ברוך על המעצרים, והבטיח שהמחבלים ייחקרו ויעמדו לדין. איתן ברוך, אביו של הלוחם עידו ברוך ז"ל, אמר בתגובה: "הודיעו לנו ב-03:00 לפנות בוקר מהשב"כ שתפסו את המחבלים. אין בזה נחמה, יש הקלה, סוג של סגירת מעגל, תמיד ידעתי שהשב"כ והצבא יתפסו אותם. ראש השב"כ שהיה אצלנו בשבעה הבטיח שיתפסו אותם ולא היה לי ספק שיגיעו אליהם. אני לא איש של נקמות, אבל זאת סגירת מעגל".

תגיות:מחבליםדובר צה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה