חדשות בארץ

אחרי 18 שנה: החוק לביטול חוק ההתנתקות אושר בוועדת השרים לחקיקה

ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון, שתאפשר להחזיר את חופש התנועה לישראלים ביישובים שנעקרו לפני 18 שנה

  • כ"א שבט התשפ"ג
מבט לחומש (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)מבט לחומש (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)
אא

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון.

הצעת החוק, אותה יזם ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד), הועלתה על ידי יו"ר הוועדה, שר המשפטים יריב לוין. מדובר בשלב ראשון בדרך לאישור החוק, שיאפשר להחזיר את חופש התנועה והשהייה לישראלים בגנים, כדים, חומש ושא-נור – יישובי צפון השומרון שנעקרו ב-2005 יחד עם יישובי גוש קטיף.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן, תושב שא-נור שנעקר מהיישוב, הגיב: "כמעט לא עצמתי עין בלילה, זה תחילתו של הבאת צדק ותיקון עוול היסטורי. אני מצפה שהחוק יבוטל לחלוטין, זהו מאבק שאנחנו מנהלים מזה 18 שנה וסוף סוף רואים את האור בקצה המנהרה. מגורשי חומש ושא-נור הגיבורים, שעומדים איתנו בחוד החנית במאבק הזה, עוד יראו שכר לפעולתם, בני הישובים גנים, כדים, חומש ושא-נור עוד ישובו לגבולם".

מסיעת הציונות הדתית נמסר: "ביטול חוק ההתנתקות עבר לפני מספר דקות ועדת שרים לחקיקה, בעזרת השם ביום רביעי יעבור בכנסת בקריאה טרומית, ובשבועות הקרובים תושלם חקיקתו. זהו יום חשוב שבו ממשלת הימין מזיזה את הספינה ותומכת התיישבות. הממשלה קבעה שיש למדינת ישראל אינטרס שלימוד התורה בחומש יימשך ויוסדר".

תגיות:חומשצפון השומרוןועדת השרים לחקיקהתוכנית ההתנתקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה