חדשות בארץ

נתניהו בישיבת הממשלה: נעביר את החוק לשלילת אזרחות מחבלים ולגירושם

ראש הממשלה עדכן, כי הקבינט יתכנס לדון בהיערכות לפעולה נרחבת נגד מבצעי הטרור ותומכיו במזרח ירושלים וביהודה ושומרון. על המחאות נגד הרפורמה המשפטית: "חציית הקווים האדומים בימים האחרונים על ידי גורמים קיצוניים נועדה להביא במכוון לאנרכיה"

נתניהו (צילום: Alex Kolomoisky/POOL)נתניהו (צילום: Alex Kolomoisky/POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה, לפיגוע הטרור שאירע שלשום בירושלים, והודיע כי השבוע תועבר בכנסת הצעת החוק לשלילת אזרחות מחבלים ולגירושים.

"בימים האחרונים ראינו שוב את ההבדל התהומי בין האכזריות של אויבינו לבין האנושיות של עמנו", פתח נתניהו. "אויבינו רוצחים ילדים קטנים בירושלים וצוהלים על רציחתם, כוחותינו מצילים ילדים קטנים בטורקיה ומברכים על הצלתם".

"בשם ממשלת ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחות הנרצחים בפיגוע הקשה בירושלים ביום שישי האחרון: יעקב ישראל פלאי ז"ל בן ה-6; אחיו, אשר ז"ל בן ה-8; אלתר שלמה לדרמן ז"ל, בן 20, שהתחתן רק לפני ארבעה חודשים. כולנו מתפללים לשלום הפצועים, ביניהם אביהם של יעקב ואשר ז"ל, שמאושפז בבית החולים. אני משבח את פעולת השוטרים, שחיסלו את המחבל בזירה ובכך מנעו פיגוע קשה יותר".

נתניהו ציין כי בית המחבל שביצע את הפיגוע נאטם הלילה, ובוצעו מעצרים בקרב בני משפחתו וסביבתו הקרובה: "השבוע נעביר בכנסת את הצעתו של ח"כ אופיר כץ לשלילת אזרחות מחבלים ולגירושם. התשובה ההולמת לטרור היא להלום בו בעוצמה, ולהעמיק עוד יותר את שורשינו בארצנו".

"בהתאם לכך, הקבינט יתכנס היום כדי להיערך לפעולה רחבה אף יותר נגד מבצעי הטרור ותומכיו במזרח ירושלים וביהודה ושומרון, תוך הימנעות ככל האפשר מפגיעה בבלתי מעורבים. כמו כן, הממשלה תסמיך היום את הקבינט לחזק את ההתיישבות בארצנו, שאותה המחבלים מנסים לעקור".

בהמשך דבריו התייחס נתניהו למחאות בשמאל נגד הרפורמה המשפטית: "אני מבקש לבקר כאן הבוקר בחריפות את הקריאות להפרת חוק, למרי אזרחי, לפגיעה מכוונת במשק, ואפילו לשימוש בנשק, מצד מי שמתנגדים למדיניות הממשלה. הממשלה קיבלה את אמון העם בבחירות דמוקרטיות, היא קיבלה מנדט ברור מאזרחי ישראל, ואיש כאן אינו יכול לערער זאת. איש אינו מערער גם על הזכות להפגין, אבל אי אפשר ואסור לקרוא לאלימות, לפעול באלימות, לקרוא למרי אזרחי, לכפות שביתה על רבים שאינם רוצים זאת".

"עם כל הביקורת העצומה שהייתה לנו בזמן ההתנתקות נגד ממשלה שעקרה אלפי יהודים מבתיהם, ואפילו מקבריהם – הימין לא נהג כך. לא השבתנו את המדינה, לא קראנו למרי אזרחי, גינינו בתוקף קריאות להשתמטות משירות צבאי וכל קריאה לשימוש בנשק. הדמוקרטיה היא שלטון הרוב ולא שלטון הרובה".

"אני קורא לאופוזיציה לנהוג באחריות", הוסיף נתניהו. "אפשר להתווכח, אפשר להידבר, אפשר וצריך להציע חלופות – אבל אסור לחצות קווים אדומים. חציית הקווים האדומים בימים האחרונים על ידי גורמים קיצוניים יש לה מטרה אחת ברורה: להביא במכוון לאנרכיה".

"אני סמוך ובטוח שרוב עצום של אזרחי ישראל, בין אם הם תומכי הרפורמה או מתנגדיה, מתנגד לקיצוניות הזו ולא יאפשר למדינה להידרדר לאנרכיה. אני קורא לכולם להנמיך את הלהבות ולהיכנס לשיח ענייני. יש לנו מדינה אחת, ויחד נשמור עליה", סיכם ראש הממשלה.

תגיות:פיגוע דריסהירושליםבנימין נתניהוהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה