חדשות בארץ

הסב ששכל את שני נכדיו בפיגוע הדריסה: "האב עדיין לא יודע את גודל האסון"

"הבת שלי התקשרה להודיע לי שהילד נרצח", מספר הרב הגאון ר' עמוס ברונר, ששכל את שני נכדיו אשר ויעקב הי"ד בפיגוע הדריסה בשכונת רמות שבירושלים

  • כ"א שבט התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

הרב הגאון ר' עמוס ברונר, ששכל את שני נכדיו אשר מנחם בן ה-8 ויעקב ישראל בן ה-6 הי"ד בפיגוע הדריסה בירושלים, סיפר הבוקר (ראשון) על האסון הכבד.

בשיחה ל'קול ברמה' אמר הסב: "האבא לקח 4 ילדים לתחנת אוטובוס בדרך לשמחה משפחתית בבני ברק. אשר מנחם ויעקב ישראל נרצחו, מוישי נפצע קל ושוחרר עוד בערב שבת מבית החולים. הבן הגדול צביקי התעכב קצת ברכב ולא יצא לתחנה, וכך ניצל בנס.

"שני ילדים הלכו לעולמם ושניים ניצלו", הוסיף האב. "האב עדיין לא יודע את גודל האסון. הבת שלי שילדיה נרצחו התקשרה להודיע לי. היא אישה גדולה וחזקה מאוד, אבל לא ידענו עד כמה.

הסב הסביר כי חתנו, הרב אברהם נח פלאי, עדיין מורדם ומונשם. "מצבו מוגדר בינוני, והוא מורדם ומונשם, הרופאים אומרים שהוא יצטרך לעבור שיקום ארוך והם לא רוצים לנתח אותו אחרי כל הפצעים והשברים כי יהיה קשה לגוף לעמוד בזה".

הרב ברונר ספד לנכדיו: "הם היו ילדים רוחניים, טהורים ומשתוקקים כל כך אבל כנראה מזלם חזה. זאת רעידת אדמה משפחתית אבל גם לתושבי הארץ. צריך לקחת את הדברים לתשומת לב. להתחזק ולהיות רציניים יותר, כל אחד במה שהוא יוכל".

בתוך כך, הרב גבריאל קוסובר, מנהל תלמוד התורה "דרך תבונה", בו למדו שני הילדים שנרצחו, סיפר על התמודדותו של המוסד עם האסון הבלתי נתפס. "למרות שאנחנו לא מבינים, כל מאן דעביד רחמנא לטב עביד. המלמדים קיבלו הדרכה מקצועית, אנחנו עם צוות מורחב של אנשי מקצוע, נכנסנו לכיתות, שוחחנו עם הילדים בכיתות הנמוכות שלא ממש מבינים. בכיתות הגבוהות הילדים שואלים בעיקר ‘למה ומה’.

"שני הילדים הזכים והטהורים האלו, קדושים וטהורים כזוהר הרקיע נמצאים בצילא דהימנותא ולנו קשה", הוסיף המנהל בכאב. "הילד הקטן בן 5 במכינה, כל הזמן חייך, לילדים האלו היה מאור פנים, מעולם לא היו איתם מריבות, הסידור של הילד מכיתה ב’ נמצא מולי הוא מהוה וקרוע מדמעות של ילד בן שמונה שבוכה בתפילות. זו המשפחה, משפחת פלאי זו משפחת מלוכה".

אנא התפללו לרפואתו של האב: אברהם נח בן יהודית, ולנחמת בני המשפחה.

תגיות:פיגוע דריסהשכונת רמותמשפחת פלאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה