הידברות לנוער

אין מזל לישראל: האם אפשר להאמין להורוסקופ?

האם אסטרולוגיה היא דבר אמיתי על פי היהדות, והאם קיימת דרך לשנות את עתידנו?

  • כ"א שבט התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אסטרולוגיה היא חוכמת המזלות, ואכן יש אזכורים רבים במקורות היהודיים על השפעת המזלות על המציאות. מפת הכוכבים ברגע לידתו של האדם הינה בעלת השפעה על עתידו בתחומי החיים השונים, והיא מראה מה הקב"ה גזר על האדם וגורלו.  

אז איפה ההסתייגות? הנהגה עם האדם על פי מערך הכוכבים היא צורת הנהגה טבעית, מעין ברירת מחדל. בני העם היהודי יכולים לשנות את מה שנגזר עליהם על פי גלגל המזלות, ולעבור לצורת הנהגה שהיא על-טבעית ומעל המזלות.

אברהם אבינו ראה בכוכבים שהוא לא יזכה לבנים ואמר לה' שהעבד שלו הוא זה שיהיה היורש שלו, ואז הראה לו ה' שהוא נמצא בהנהגה שהיא למעלה מן הכוכבים והמזלות, והבטיח לו צאצאים. ומכאן המסר לכל בני העם היהודי שאנו יכולים להיות מונהגים בהנהגה עליונה, וגם אם נגזר דבר מסוים ביכולתו לבטל את הגזרה ולשנות את עתידנו. לכן אמרו חכמי ישראל "אין מזל לישראל", ואין הכוונה שיש לנו מזל שחור, אלא בדיוק ההיפך - עם ישראל הוא מעל המזלות ויכול לשנות את גורלו. איך עושים את זה? ניתן לשנות את עתידנו על ידי פעולות רוחניות של תפילות, התחזקות רוחנית וקיומם של מצוות ומעשים טובים. כל מעשה מצידנו שחורג מהטבע שלנו, כמו הימנעות ממאכל לא כשר או שמירת שבת, מעלה אותנו בהתאם להנהגה שהיא מעל הטבע.

ובנוגע להורוסקופים, כותבי מדורי האסטרולוגיה אינם בקיאים כלל בחוכמת המזלות, שהיא חוכמה עתיקה שהייתה ידועה בעבר לחכמי ישראל, ולכן התיאורים שהם רושמים הינם כלליים ומעורפלים, כך שכל אחד יוכל להזדהות עם הנאמר שם ולהאמין שהדברים שנכתבו אכן מתאימים עבורו. אז בפעם הבאה שאתם נתקלים במדור הורוסקופ – חסכו את זה מכם.

האם היהדות מאמינה באסטרולוגיה, וכיצד ניתן לשנות את מה שנגזר עלינו? הרב זמיר כהן משיב. צפו:

 
האם אסטרולוגיה הולכת יחד עם יהדות? מה לישראל ולמזלות? הרב מנחם וייס עושה סדר:
תגיות:הורוסקופהידברות לנוער

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה